FI:PV113 Soft. el. publikace II - Informace o předmětu
PV113 Softwarové elektronické publikace II
Fakulta informatikyjaro 2007
- Rozsah
- 2/0/3. 5 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D. (přednášející)
Mgr. BcA. Robert Král, Ph.D. (cvičící)
MgA. Radovan Hakl (cvičící) - Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV113/01: Po 14:00–14:50 A107, P. Sojka
PV113/02: Po 15:00–15:50 A107, R. Hakl
PV113/03: St 19:00–19:50 D3, R. Král, P. Sojka - Předpoklady
- SOUHLAS
Základním předpokladem je zapálení pro multimediální komunikaci prostřednictvím filmů. Souhlas se zapsáním se uděluje na základě technického scénáře projektu navrhovaného k realizaci a prezentaci na filmovém festivalu FI MU, většinou (ale ne nutně) připraveného v předmětu PV110 Základy filmové řeči. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Základní pojmy a role v publikačním procesu multimediálního díla. Příprava publikačního záměru, rozpočtu a obhajoba projektového záměru. Filmová gramatika, specifika digitálního filmu. Týmová produkce filmového dílka či animace a jeho prezentace na 7. filmovém festivalu FI MU v květnu 2007.
- Osnova
- Synopsis - literární scénář -- technický scénář -- story board pro prezentaci na WEBu. Stavba zápletky -- způsob vnímání filmového času -- identifikace příjemce -- virtuální konotace a film ve stylu dokumentu.
- Příprava natáčení a produkce.
- Formáty a sw pro multimedia: od animace GIF, Macromedia Flash po normy MPEG 1, 2, 4, 7. Adobe Premiere a AVID.
- Střih; velikosti záběrů -- pohyb kamery -- mluvené slovo -- vkládání titulků -- komentáře -- hudba -- ukázky a praktické testy.
- Stavba příběhu -- anotace textová -- obrazová -- spojení v jednotlivé kapitoly. Editace -- kontrapunkt hudba obraz -- rytmus a střih na hudbu sledu záběrů -- představení střihu on line a off line, střihová skladba během vývoje filmu -- ukázky -- diskuse -- rozbor. To nejlepší z Academia film Olomouc, ARS Elektronika Linz -- srovnání žánrů a rozbor filmů.
- Animovaný film -- psaní sekvencí kombinovanou technikou -- trikové záběry dříve -- natáčení časosběrné -- výtvarná stránka filmu.
- Týmová práce při sestavení tvůrčí skupiny, dělba úkolů a pravomocí, komunikace, produkce, editace, postprodukce, příprava filmového festivalu a vyhodnocení projektu.
- Literatura
- Karel Reisz: Umění střihové skladby, skripta FAMU.
- Seminární práce LEMMA 2000--2005
- Metody hodnocení
- Závěrečné hodnocení je prováděno zejména na základě výsledných filmů realizovaných týmy v průběhu semestru a prezentovaných na filmovém festivalu FI MU v posledním týdnu semestru. Každý student dále individuálně vypracuje a prezentuje na cvičeních krátký referát o dílčí problematice předmětu. Více informací je k nalezení na stránce předmětu a laboratoře LEMMA http://www.fi.muni.cz/lemma/.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sojka/PV113/
"We are all apprentices in a craft where no-one ever becomes a master."
-- Ernest Hemingway
"What we want, in our 80s business executive, is somebody who demands the best in everything; somebody who is never satisfied; somebody who, if he had been in charge of decorating the Sistine Chapel, would have said: `That is a good fresco, Michelangelo, but I want a better fresco, and I want it by tomorrow morning."
-- Dave Barry (quoted in DEK: Mathematical Writing)
"Knowledge is of two kinds. We know a subject ourselves, or we know where we can find information out."
-- Boswell (Life vol.2, p.365, 18.4.1775)
"Everything should always be made as simple as possible, but not simpler."
-- Albert Einstein (quoted in DEK: Mathematical Writing)
"Dokumentární film musí být umění, ne jenom interview a k tomu nějaký klip. To dělá každý a je to spíše žurnalistika. Ale pravý dokumentární film se vyjadřuje montáží. Nemělo by jít o kopii skutečnosti, ale o transformaci kusu umění, které má lidskost, duchovno, kreativitu a jde za spravedlností."
-- Vojtěch Jasný (AFO Olomouc 2003) "Work like you don't need the money. Love like you've never been hurt. Dance like nobody's watching."
-- Satchel Paige - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2007/PV113