FI:PA199 Advanced Game Development - Informace o předmětu
PA199 Advanced Game Development
Fakulta informatikyjaro 2020
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
RNDr. Jan Čejka, Ph.D. (cvičící)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Fotios Liarokapis, PhD
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 17. 2. až Pá 15. 5. Pá 12:00–13:50 A320
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- The knowledge of: - Mathematics fundamentals -- in the scope of PV189 Mathematics for Computer Graphics - computer graphics -- in scope of PB009 Principles of Computer Graphics, PA010 Intermediate Computer Graphics and PV112 Computer Graphics API.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- This course intends to enhance knowledge and skills in the area of game development. The course will cover selected aspects of game development, such as game engines architecture, usage of computer graphics techniques or physics simulations in games.
- Výstupy z učení
- At the end of the course, students will be able to:
- understand and describe a mathematical and physical model of basic game mechanics;
- design and implement a simple digital game using such models from the scratch (i.e. not using a game engine); - Osnova
- Introduction to advanced games design
- Game engine architectures
- Mathematics and physics for computer game design
- Collision detection techniques for computer games
- Fractal terrain generation
- City and road modeling
- Fluid modeling
- Deformation techniques for games
- Procedural texturing techniques
- Animation for computer games
- Crowd modeling techniques
- Online virtual environments
- Mobile game development
- Advanced interaction techniques
- Serious games
- Literatura
- povinná literatura
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
- Metody hodnocení
- Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2020/PA199