nk4742 Management a marketing pro bezpečnostní složky

Fakulta sportovních studií
jaro 2025
Rozsah
13/7/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Vyroubal (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D.
Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou řízení a využití marketingu v organizacích typických pro oblast bezpečnostních složek.
Výstupy z učení
- definovat pojmy management a marketing
- vysvětlit podstatu plánování
- popsat základní typy organizačních struktur
- vyjmenovat a vysvětlit podstatu základních stylů vedení lidí
- vysvětlit funkce a proces kontrolního procesu
- aplikovat techniky strategické analýzy
- vyjmenovat a vysvětlit faktory marketingových prostředí
- popsat jednotlivé části marketingového mixu
- aplikovat prvky marketingového mixu v praxi
- porozumět kupnímu chování spotřebitele
Osnova
  • 01. Management a jeho vývojové trendy
  • 02. Plánování
  • 03. Organizování
  • 04. Vedení
  • 05. Kontrola
  • 06. Strategické řízení
  • 07. Marketing - definice, vývoj, typy
  • 08. Marketingová prostředí
  • 09. Cílený marketing
  • 10. Kupní chování spotřebitele
  • 11. Marketingový mix
  • 12. Marketingový výzkum
Literatura
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15 global edition. Boston: Pearson, 2016, 714, 14. ISBN 9781292092621. info
  • BLAŽEK, Ladislav. Management : organizování, rozhodování, ovlivňování. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 211 s. ISBN 9788024744292. URL info
  • ZAMAZALOVÁ, M. Marketing. 2.vyd. Praha: C.H.Beck, 2010, 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4. info
  • KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Translated by Jana Langerová - Vladimír Nový. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452. info
  • BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 8085839458. info
  • DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 821 s. ISBN 8071694223. info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
V seminářích budou řešeny aktuální případové studie, očekávána je diskuze nad danou problematikou.
Student vypracuje a prezentuje seminární práci.
Metody hodnocení
Závěrečná zkouška je písemná.
Student bude připuštěn ke zkoušce, jestliže řádně prezentuje a včas odevzdá seminární práci (tj. získá 60 %–100 %). Hodnocení seminární práce a její prezentace tvoří třetinu závěrečného hodnocení.
Hodnocení:
A – 100 %–90 %
B – 89 %–85 %
C – 84 %–75 %
D – 74 %–70 %
E – 69 %–60 %
Jestliže se student dopustí jakéhokoliv disciplinárního přestupku, bude toto jednání považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu. Vyučující uzavře zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou „F“ a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.