T663 Introduction to Marketing and Economics

Faculty of Sports Studies
Autumn 2002
Extent and Intensity
0/8. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Aleš Sekot, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
Faculty of Sports Studies
Timetable of Seminar Groups
T663/3: Fri 20. 12. 15:00–17:00 učebna 2 Vinařská, Fri 3. 1. 13:20–15:20 učebna 2 Vinařská
T663/4: Fri 10. 1. 12:30–15:30 učebna 27, Thu 23. 1. 12:30–15:30 učebna 27
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Seminář z předmětu Základy marketingu a ekonomie by měl sloužit především k praktickému procvičení získaných teoretických znalostí z přednášky k danému předmětu.
Syllabus (in Czech)
  • Marketing: - Marketingový výzkum trhu - Zadání zápočtové práce - Maloobchod - Komunikační politika - reklama - Komunikační politika - sponzoring

  • Ekonomie: - Zadání zápočtové práce - SWOT analýza - Podniková ekonomika - živnostenské podnikání

Literature
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 455 s. ISBN 8071692115. info
  • SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika :učebnice. 1. vyd. Praha: Aleko, 1992, 448 s. ISBN 80-85341-37-9. info
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2002, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2002/T663