FSpS:bk2024 Základy ekonomie, managementu - Informace o předmětu
bk2024 Základy ekonomie, managementu a marketingu
Fakulta sportovních studiípodzim 2018
- Rozsah
- 7/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 2. 11. 17:35–19:15 B11/311, Pá 9. 11. 9:40–11:20 E34/203 - seminární místnost, Pá 14. 12. 10:30–13:00 B11/311
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální edukace bezpečnostních složek (program FSpS, B-TV) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy ekonomie, managementu a marketingu, vysvětlit jejich provázanost a důležitost jejich využití ve sportu.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět ekonomickému způsobu myšlení
- seznámit se s nejdůležitějšími pojmy a jejich praktickými aplikacemi v oblasti ekonomie, managementu a marketingu
- využít získaných znalostí pro pochopení praktických příkladů z české a světové ekonomiky - Osnova
- 1. historie ekonomického myšlení
- 2. základy ekonomie – nabídka, poptávka, cena, tržní mechanismus, rovnováha spotřebitele, konkurence, dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence, nezaměstnanost, inflace, HDP
- 3. úvod do marketingu – marketingový mix, marketingové strategie, vývoj marketingu
- 4. základy managementu, plánování, organizování, rozhodování, kontrolování
- Literatura
- Reklama :jak dělat reklamu. Edited by Jitka Vysekalová - Jiří Mikeš. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 9788024720012
- Veber, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. 700 s. Bibliografie: s. 695. - Věcný rejstřík. - Anglické manažerské výrazy. ISBN 80-7261-029-5
- Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9.
- Fuchs, Kamil - Tuleja, Pavel. Základy ekonomie
- Marketing :pro střední školy a vyšší odborné školy. Edited by Jitka Vysekalová. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 247 s. ISBN 8071689793
- Bělohlávek, František - Košťan, Pavol - Šuleř, Oldřich. Management [Rubico, 2001]. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášky. Důraz je kladen na samostudium.
- Metody hodnocení
- Úspěšné složení závěrečné zkoušky. Předpokladem připuštění ke zkoušce je úspěšné absolvování průběžných testů.
- Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/impact/zaklady-ekonomie-managementu-a-marketingu/
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2018/bk2024