nk2087 Pedagogická praxe II

Fakulta sportovních studií
podzim 2018
Rozsah
10h. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jan Machát (přednášející)
Alena Marečková (pomocník)
Garance
Mgr. Jan Machát
Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
nk2087/01: Pá 21. 9. 8:00–8:50 C15/207, J. Machát
Předpoklady
Předpokladem pro plnění předmětu je úspěšné absolvování předmětu Úvod do pedagogické praxe a Pedagogická praxe I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je aplikovat znalosti a dovednosti ve školním kolektivu.
Výstupy z učení
Student po úspěšném absolvování předmětu:
- umí aplikovat teoretické a praktické znalosti ve školním kolektivu,
- dokáže pracovat se školní dokumentací,
- je schopen vypracovat plán vyučovací hodiny podle požadavků ŠVP,
- didakticky správně vede hodinu podle plánu.
Osnova
  • Praxe studentů vychází zejména z legislativy:
  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
  • Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících. Praxe je prováděna na „cvičné škole“
  • Praxi provádějí studenti na vybrané základní škole, především se zaměřením na úpolové sporty.
  • Praxe studentů v Tělesné výchově je zaměřena na praktickou aplikaci speciálních didaktik obsahu studia Aplikované sportovní edukace bezpečnostních složek podle Školního vzdělávacího programu vybrané základní školy.
Literatura
  • REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH, Michal VÍT a Jitka ČIHOUNKOVÁ. Didaktika úpolů ve školní tělesné výchově. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. nestránkováno, 53 s. ISBN 978-80-210-6998-5. URL info
  • DANDOVÁ, Eva. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 171 s. ISBN 9788073573737. info
  • REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH a Michal VÍT. Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 88 s. Fakulta sportovních studií. ISBN 978-80-210-4318-3. info
  • JABŮRKOVÁ, Vendula a Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005, 135 s. ISBN 80-85783-55-X. info
  • BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 2004. vyd. Praha: ISV, 2004. info
  • TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
  • PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
  • ŠKOP, Václav a Monika ŽUMÁROVÁ. Pedagogická praxe v tělesné výchově :učební texty pro studenty na pedagogické praxi a začínající učitele tělesné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 38 s. ISBN 80-7041-184-8. info
  • RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 171 s. ISBN 8071846597. info
  • Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
Výukové metody
příprava vyučovacích jednotek a výuka podle pokynů v ISu MU.
Metody hodnocení
Evaluace cvičným učitelem a učitelem předmětu.
Student je povinen splnit všechny podmínky podle zadání učitele a dokumentace v IS.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019.