FSpS:bk1217 Management a marketing - Informace o předmětu
bk1217 Management a marketing
Fakulta sportovních studiíjaro 2012
- Rozsah
- 8/8. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- bk1217/rvs_cv: Pá 2. 3. 9:50–11:50 B11/305, Pá 13. 4. 9:40–11:40 B11/311, Pá 11. 5. 13:00–14:20 E34/203 - seminární místnost, D. Kudová
bk1217/rvs_pr: Pá 24. 2. 12:00–14:00 E34/203 - seminární místnost, Pá 9. 3. 14:00–16:00 B11/211, Pá 16. 3. 17:20–18:40 B11/236, D. Kudová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Studen je po ukončení předmětu schopen interpretovat základní teoretické znalosti týkající managementu, uplatnit základní manažerské metody a techniky rozhodování v řízení a organizačním rozvoji organizace a vedení lidí a při výkonu manažerských funkcí. Umí aplikovat principy analýzy prostředí managementu a učinit závěry a formulovat strategie. Dále student dokáže aplikovat teoretické principy získávání, výběru, rozmísťování, motivaci, odměňování, vzdělávání a propouštění pracovníků v moderním pojetí personálního managementu. V oblasti marketingu student dokáže prakticky využít jednotlivé části marketingového mixu a vysvětlit a aplikovat proces marketingového plánování.
- Osnova
- Pojmy managementu, klasické školy managementu Funkce manažera – rozhodování, plánování, organizování, vedení a kontrola. Prostředí managementu a jeho analýzy Personální management - personální plánování, výběr, přijímání, rozmísťování, propuštění, vzdělávání, odměňování a rozvoj pracovníků Pojmy marketingu Marketingový mix Proces marketingového plánování
- Literatura
- ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy. Translated by Josef Koubek. 10. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 9788024714073. info
- KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů : základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 9788072611683. info
- Management. Edited by Stephen P. Robbins, Translated by Vlasta Šafaříková. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 600 s. ISBN 8024704951. info
- KOUBEK, Josef. Personální práce v malých podnicích. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2003, 248 s. ISBN 8024706024. info
- BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
- VODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe v informační společnosti. 3. vyd., dopl. a rozš. Praha: Management Press, 1999, 291 s. ISBN 80-85943-94-8. info
- DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 821 s. ISBN 9788071694229. info
- MAJARO, Simon. Základy marketingu. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 308 s. ISBN 8071692972. info
- Management. Edited by Heinz Weihrich - Harold Koontz. [1. vyd.]. Praha: Victoria Publishing, 1993, 659 s. ISBN 80-85605-45-7. info
- HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 365 s. ISBN 80-85424-83-5. info
- Výukové metody
- Přednášky Řešení případových studií Prezentace a obhajoba seminární práce Úkoly pro samostudium Kontrola úkolů
- Metody hodnocení
- Písemná zkouška – klasifikovaný zápočet
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2012/bk1217