FSpS:bk4023 Příprava k praxi - Informace o předmětu
bk4023 Příprava k praxi
Fakulta sportovních studiíjaro 2022
- Rozsah
- 7/7/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michal Roček (přednášející)
- Garance
- Mgr. Michal Roček
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 25. 2. 10:55–12:35 B11/236, Pá 22. 4. 12:10–13:50 B11/236, Pá 29. 4. 11:45–14:15 B11/236
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bk4023/T: Pá 18. 2. 12:10–13:50 B11/311, Pá 11. 3. 8:00–10:30 B11/311, Pá 8. 4. 8:00–9:40 B11/311, M. Roček - Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Praxe jsou významnou a neoddělitelnou součástí pregraduální přípravy budoucích cvičitelů, trenérů a pedagogů. Cílem této přípravy je získat vyrovnané znalosti z oblasti pedagogiky, psychologie, obecné didaktiky a také praktické přípravy. Je tedy potřeba v průběhu studia dát studentům možnost všeobecného seznámení se s různými pracovními aktivitami tělovýchovných odborníků a umožnit nácvik pedagogických činností v hlavních oblastech jejich možného uplatnění. Studenti si tak prohloubí svoje znalosti v teoretické i praktické problematice organizování pohybových volnočasových aktivit a dokáží lépe zhodnotit výchovně vzdělávací činnost pedagoga.
- Výstupy z učení
- - student porozumí řízení a organizování výchovně-vzdělávacího procesu ve volnočasových organizacích,
- student posoudí výchovně vzdělávací činnosti pedagoga volného času,
- student aplikuje vhodné vyučovací styly, metody, postupy a zásady ve výchovně vzdělávacím procesu volnočasových aktivit,
- student naplánuje a sestaví hodiny volnočasově pohybových aktivit,
- student se orientuje v problematice organizování volnočasových aktivit. - Osnova
- 1. Student se seznámí s předmětem a jeho systémem organizace.
- 2. Na základě teoretických znalostí provádí student během semestru hospitace ve vybraných volnočasových organizacích.
- 3. Analyzuje a diagnostikuje pohybové jednotky a jednotlivé činnosti cvičného pedagoga.
- 4. Účastní se rozborů všech hodin s cvičným pedagogem.
- 5. Připravuje vlastní pohybové jednotky.
- 6. Získává zkušenosti v samotném vedení různých typů pohybových jednotek.
- Literatura
- HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času : současné trendy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 239 s. ISBN 9788073674731. info
- SVOBODA, BOHUMIL. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1358-1. info
- JŮVA, Vladimír. Pedagogika volného času ve studiu tělesné výchovy a sportu na Fakultě sportovních studií MU. In MIKOVÁ, Marcela. Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu. Brno: Paido, 2007, s. 23-24. ISBN 978-80-7315-146-1. info
- ČECH, Tomáš a Jiří NĚMEC. Pedagogika volného času pro učitele praktického vyučování. E-learningová podpora výuky. Brno : Pedagogická fakulta. Katedra sociální pedagogiky, 2006. URL info
- PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 3. Praha: Portál, 2002, 231 s. ISBN 80-7178-711-6. info
- Výukové metody
- teoretická a praktická příprava formou přednášek a seminářů, hospitace ve vybraných zařízeních, úkoly pro samostatnou práci.
- Metody hodnocení
- aktivní účast na výuce, vypracování všech zadaných úkolů a šetření, vedení pedagogické dokumentace (hospitační záznamy, rozbory).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2022/bk4023