PSY421 Dynamic Systems Modelling

Faculty of Social Studies
Autumn 2002
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc. (lecturer)
Ing. Ladislav Lakomý (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc.
Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Contact Person: doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc.
Timetable
Wed 16:00–17:40 G111
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • 1. Případová studie "4 stocks" - o nalezení nestability, ukryté ve struktuře systému.
  • 2. Model a simulace dynamiky rozvoje populace - jak používat program Stella.
  • 3. Proces modelování - zjednodušení a symbolizace.
  • 4. Proces modelování - 7 procesů, subsystémy.
  • 5. Tvorba modelu - referenční vzorec chování, mapa aktivit systému.
  • 6. Tvorba modelu - strukturní diagram, sestavení procesů proudění, uzavření zpětnovazebních smyček.
  • 7. Vystrojení modelu - nečíselná logika flow, hodnoty stocks a konstant, hodnoty grafickým funkcím.
  • 8. Testy modelu - vychytání chyb, odolnost modelu.
  • 9. Testy modelu - referenční chování, strategie chování.
  • 10. Testy modelu - citlivost parametrů, meze platnosti.
  • 11. Komunikace výsledků - grafy a tabulky, pojmová schémata , příčinné smyčky, řídící panel.
  • 12. Pozorování reálného dynamického systému - motýlí efekt, atraktory (kyvadlo, popř. produkčně distribuční hra "The Beer Game").
  • 13. Zobrazování dat ze simulace dynamického systému - jak způsob pozorování rozhodne o tom, co vidíme.
  • Literatura:
  • 1. Učební texty č. 49 "Manuál programu STELLA 2" - 15 kapitol ("STELLA 2 software manual" - 15 chapters, High Performance Systems Inc., New Hampshire)
  • 2. http://www.albany.edu/cpr/sds/sdcourses/
  • 3. http://www.pegasuscom.com/
  • 4. http://www..uni-koblenz.de/~ktg/Learn/textbook/NewBook.html
  • 5. http://www.mpipks-dresden.mpg.de/~ddd2001/
  • 6. http://www.vensim.com/sdmail/sdbib.html
  • 7. http://www.ie.boun.edu.tr/sesdyn/university.html
  • 8. http://www.stewardshipmodeling.com/
  • 9. http://www.clexchange.org/cle_homepage.html
  • 10. http://www.pnas.org/content/vol93/issue23/index.shtml#COLLOQUIUM
  • 11. http://www.strategydynamics.com/framesets/catalogue.htm
  • 12. http://psychology.newcastle.edu.au/~heath/ErlbaumBook/erlbaum.html
  • 13. http://www.drdanagaynor.bigstep.com/
  • 14. http://netscape.zdnet.com/downloads/netscape/devtools.html
Assessment methods (in Czech)
Práce v semináři předpokládá průběžné studium literatury, která je studentům k dispozici buď na webové stránce www.fss.muni.cz/~kost (www.laboratory.virt.cz) nebo bude zajištěna na začátku semestru.
Zápočet bude udělen za vystupování v hodinách, ve kterých se prokáže schopnost samostatně aplikovat prostudované téma na vlastních příkladech a zpracování modelu problému a simulace jeho chování.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Teacher's information
http://www.fss.muni.cz/psych/studium.html
The course is also listed under the following terms Spring 2003, Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Spring 2006, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2002, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2002/PSY421