PSY421 Dynamic Systems Modeling

Faculty of Social Studies
Autumn 2006
Extent and Intensity
2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Marek Šusta, Ph.D., MBA (lecturer)
doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc. (lecturer)
Mgr. Hana Veselá (assistant)
Guaranteed by
Marek Šusta, Ph.D., MBA
Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Contact Person: Marek Šusta, Ph.D., MBA
Timetable
Mon 2. 10. 14:00–17:40 PC26, Mon 23. 10. 14:00–17:40 PC26, Mon 30. 10. 14:00–17:40 PC26, Mon 13. 11. 14:00–17:40 PC26, Mon 27. 11. 14:00–17:40 PC26, Mon 11. 12. 14:00–17:40 PC26
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Svět kolem nás tvoří dynamické procesy s často nepřehledným řetězením příčin a následků. Pokus o převedení reality do pochopitelné formy je v řadě případů nepřípustným zjednodušením s řadou nezamýšlených dlouhodobých konsekvencí. Cílem předmětu je znovuobjevení a rozvoj schopností vnímat a zkoumat nejrůznější systémy (člověk, rodina, podnik, stát, svět) s pomocí systémové dynamiky, její praktické aplikace systémového myšlení a moderního softwarového prostředí Powersim Studio.
Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu je založena na přístupu Learning by Doing, přednášená teorie je ihned studenty prakticky aplikována a ověřována na počítačích. 1. Základy systémové dynamiky a systémového myšlení kde, kdy a proč. Kreslení příčinných smyčkových diagramů. Symboly diagramu toků. 2. Doporučené postupy při uchopení problému, rozvoj modelu a úvod do nelinearity. Testování modelu. 3. Model populace, první praktická aplikace systémové dynamiky. 4. Systémové struktury. 5.-6. Modelování v psychologii. Model zvládání přepracovanosti. Kompletní výstavba modelu. Využití uživatelských rozhraní při sestavování modelů. 7. Lekce ze sociální psychologie modelování Stanfordského vězeňského experimentu. Pokročilá prezentace výsledků modelování. 8. Návštěva W. Shakespeara modelování Hamletova dilematu. Modelování emocí strach a úzkost. 9.-12. Samostatná práce na vlastním projektu pod dohledem vyučujících. Volitelné alternativy syllabu: 8. Lekce z psychopatologie dynamika poruch chování a afektivních poruch. 7. Lekce z hlubinné psychologie Jungův model individuace. 8. Lekce z vývojové psychologie vývoj sociálního chování. 9. Lekce z neuropsychiatrie modelování konverzních poruch. 10. Aplikovaná psychologie psychologie obchodování. 11. Aplikovaná psychologie modelování v učící se organizaci. 12. Samostatná práce na vlastním projektu.
Literature
  • Sterman, John, Business Dynamics - Systems Thinking and Modelling for a Complex World, U.S.A.: The McGraw-Hill Companies, 2000, IBSN 0-07-231135-5
Assessment methods (in Czech)
Podmínky udělení zápočtu:
1. Zpracování vlastního simulačního modelu s libovolným námětem z hlavní specializace studenta a jeho prezentace na závěrečném semináři (max. 120 bodů) 2. Znalostní test (max. 50 bodů) 3. Zápočet bude udělen za získání minimálně 100 bodů (ze 170 možných)
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
Teacher's information
https://iris.fi.muni.cz/moodle
The course is also listed under the following terms Autumn 2002, Spring 2003, Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2006/PSY421