FSS:EVS421 Enter. Com. and Rep. Man. - Course Information
EVS421 Enterprise Communication and Repute Management
Faculty of Social StudiesAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 6 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Miloš Růžička, Ph.D. (lecturer), doc. PhDr. Markéta Pitrová, Ph.D. (deputy)
Mgr. Jana Sedláčková Krištoforyová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Vít Dočkal, Ph.D.
Department of International Relations and European Studies – Faculty of Social Studies
Contact Person: Olga Cídlová, DiS. - Timetable
- each even Thursday 14:00–17:40 Aula; and Thu 21. 12. 14:00–17:40 Aula
- Prerequisites (in Czech)
- Kurz je koncipován jako "vstupní brána" do oblasti public relations. Vzhledem k individuálnímu přístupu vyučujících ke studentům bude z maximálního počtu zaregistrovaných (max. 100). testem vybráno 60 účastníků. 30 nejlepším z nich bude nabídnuta stáž u vybrané PR agentury nebo podniku (např. ČEZ, Český telekom apod.). Docházka je povinná. Kurz je realizován ve "dvojhodinách" 1x za 14 dnů. Studentům budou zdarma poskytnuty studijní materiály.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- European Studies (programme FSS, N-MS)
- European Studies and International Relations (programme FSS, N-MS)
- International Relations (programme FSS, N-MS)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz Firemní komunikace a řízení reputace seznámí studenty se základními metodami řízení firemní reputace (reputace instituce) s důrazem na nástroje public relations a ostatní disciplíny marketingové komunikace. Kurz napomůže absolventům utřídit si poznatky z dalších oboru řízení, zejména zatřídit firemní komunikaci do systému řízení firmy (instituce) a zorientovat se v návaznostech k souvisejícím marketingovým disciplínám (řízení značky). Absolvent kurzu by měl získat takové znalosti, které jej bezprostředně zvýhodňují pro uplatnění v praxi v oblasti public relations. Realizace kurzu sleduje potřebu prohloubit nedostačující kvalifikaci v oborech profesionální firemní komunikace. Počet nově otvíraných pozic s touto specializací trvale meziročně vzrůstá. Absolvování kurzu napomůže účastníkům najít uplatnění buď ve specializovaných útvarech komunikace, resp. marketingu firem a institucí, jednak rozšíří znalosti komunikačních disciplín, jež jsou využitelné i v jiných pozicích v rámci managementu firem a vedení institucí.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do problematiky Role firemní komunikace v systému řízení firmy. Vymezení jednotlivých disciplín marketingové komunikace. Firemní kultura, firemní image. Vztah komunikace interní a externí. Role řízení lidských zdrojů v komunikaci. Etika v komunikaci. 2. Reputation Management // Brand Management (Definice firemní image. Image značky. Definice značky. Metody budování značky. Hodnota značky, její zdroje. Vnímání značky, atributy funkční a emoční. Role public relations v systému budování značky. Firemní kultura a hodnota značky. Řízení reputace v nebrandovaných oborech. Případová studie) 3. Public Relations (Definice PR, historie. Funkce PR v systému integrované marketingové komunikace. Struktura procesu public relations. Nástroje PR. Případová studie. Media Relations (Typologie médií z pohledu firemní komunikace. Formy komunikace s médii. Nástroje media relations. Etika v media relations. Případová studie). Krizová komunikace (Definice komunikační krize. Klasifikace komunikačních rizik. Systém včasného varování. Zásady komunikace v krizové situaci.Role krizové komunikace v systému krizového řízení. Manuál krizové komunikace. Případová studie) 4. Public Affairs, lobbying (Definice. Role Public affairs v managementu firmy /instituce/. Zájmové skupiny a veřejný zájem. Government relations jako specifický druh PA. Nástroje a metody. Etická hlediska a legislativní omezení. Případové studie). Politický marketing: Definice. Aplikace marketingových nástrojů v procesu politické soutěže. Marketing versus demokracie. Model marketingově řízené politické strany. Práce s průzkumy veřejného mínění. Specifické techniky message development, political branding aj. Případové studie: New Labour // Arbitráže proti státu 5. Komunikace ve veřejném sektoru. Aplikace marketingových instrumentů v nekomerční sféře. Právo na informace. Etický a legislativní rámec. Specifické techniky. Komunikace v neziskovém sektoru. Využití PR technik ve fundraisingu pro veřejně prospešný účel. Případová studie 6.Společenská odpovědnost firem (CSR) Corporate Social Responsibility definice a východiska. Community Relations definice, místo v systému firemní komunikace. Specifické nástroje a techniky. Vztah CSR a fundraisingu. Případová studie Měření účinku komunikace. Smysl měření účinku. Tradiční metody měření možnosti a omezení. Analýza publicity frekvenční a obsahová. Marketingový přepočet objemu publicity. Hodnota nízké publicity. Mediální audit. Případová studie. 7. Zápočtový test, vyhodnocení studentů pro obsazení do stáží.
- Assessment methods (in Czech)
- Kurz je ukončen zápočtovým testem. 30 nejlepších a nejaktivnějších studentů bude umístněno na stáž. Během kurzu budou studenti zpracovávat průběžné position papery.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught once in two years.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2006/EVS421