FSS:ZURb1233 Marketing na sociálních sítích - Informace o předmětu
ZURb1233 Mediální marketing na sociálních sítích
Fakulta sociálních studiípodzim 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Albrecht (cvičící)
Mgr. Tomáš Svoboda (cvičící) - Garance
- Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 18:00–19:40 AVC
- Předpoklady
- ! ZUR300b Propagace na sociálních sítích &&( ZURb1101 Žurnalistika || ZUR105 Úvod do žurnalistiky ) && ZUR130 Úvod do zpravodajství
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je přiblížit studentům vnitřní chod redakce, její méně viditelné součásti a seznámit je s možnostmi, které jim pro účely vlastní prezentace a rozšiřování publika poskytují mediální partnerství, sociální sítě a další způsoby propagace. Předmět proto vedou odborníci z praxe, kteří do výuky přinesou zkušenosti ze své práce. Základním prostředkem kurzu je cvičné médium ve všech jeho formách (text, audio, video), jehož výstupy budou studenti propagovat stejně jako médium samotné. Studenti si postupně osvojí schopnost propagovat médium i jeho obsah, dojednánávání mediálních partnerství, spolupráci s univerzitními médii (Rádio R, oficiální profily MU atp.) překlopení vybraného obsahu na sociální sítě, jejich správu a cesty ke zvyšování odběratelů. Studenti rovněž získají přehled o formátech, které jsou vhodné pro sociální sítě, jejich cílení a rozdělení do portfolia jednotlivých profilů na sociálních sítích. Seznámí se také s možnostmi živých vstupů a přenosů, současnými hrozbami „instantní žurnalistiky“, běžnou i krizovou komunikací se čtenáři/diváky/odběrateli – např. právě na sociálních sítích.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování kurzu si studenti odnesou praktické znalosti a dovednosti, které by měl ovládat každý, kdo chce zužitkovat a částečně přenést mediální obsah na sociální sítě s cílem posílit vlastní značku, otevřít se nové cílové skupině a získat nové odběratele (čtenáře, návštěvníky webu, uživatele služeb) původního poskytovatele mediálního obsahu (noviny, televize, internetový portál). Budou schopni vytvořit plán propagace, zajistit mediální partnerství. Zároveň si osvojí schopnost správy firemních profilů, rizika spojená s „instantní žurnalistikou“ a další hrozby i výhody současného posunu mediálního obsahu na sociální sítě.
- Osnova
- 1. Úvodní seminář, rozdělení do týmů a první úkoly (PA, TS). • 2. Správa „firemního“ facebokového profilu: obsah, výrazové prostředky, cílení, metrika, komunikace s odběrateli – I. Část (PA). • 3. Propagace vybrané akce v multimediální redakci (TS). • 4. Správa „firemního“ facebokového profilu: obsah, výrazové prostředky, cílení, metrika, komunikace s odběrateli – II. Část (PA). • 5. Mediální partnerství (TS). • 6. Portfolio sociálních profilů Facebook, Twitter, Instagram + blog idnes a jejich naplňování různými obsahy (PA). • 7. Fake news (TS). • 8. Živé přenosy: Facebook Live, Periscope pro Twitter, 360° kamera (PA). • 9. Influenceři (TS). • 10. Instagram: fotky, filtry, instastory, live, ... (PA). • 11. Média a krizová komunikace se čtenáři (TS). • 12. Videoupoutávky – jak zaujmout, čím nalákat, kamera a střih (PA). • 13. Vyhodnocení semináře, závěrečná rozprava (PA, TS). .
- Literatura
- povinná literatura
- Facebook e-learning courses, dostupné na https://www.facebookblueprint.com/student/catalog.
- KAWASAKI, Guy a Peg FITZPATRICK. Umění sociálních médií : silné tipy pro silné uživatele. Translated by Marek Čtrnáct. Tetčice: Impossible, 2017, 160 stran. ISBN 9788087673300. info
- BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích : prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 9788025133200. info
- Výukové metody
- Seminář je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Získané poznatky studenti aplikují v praxi. Mezi dlouhodobé úkoly patří: účast na poradách jednotlivých redakcí cvičného média (podle rozdělení týmu), aktivní správa sociálních profilů po celý semestr, vyhodnocování reportů a nejúspěšnějších příspěvků a samostatný projekt guerilla marketingu, který uvedou v život + další aktivity dle aktuální potřeby. Studium předepsané literatury.
- Metody hodnocení
- Kurz úspěšně zakončí posluchači, kteří budou aktivně v době celého semestru plnit své povinnosti, účastnit se porad a kteří zužitkují v praxi nově nabyté poznatky. Závěrečná rozprava: Studenti na společném setkání prezentují výsledky své práce, poznatky, proměnu sociálních profilů a počty odběratelů v čase. Lektoři zároveň na příkladech shrnují základní chyby, kterých se studující při výuce dopouštěli včetně návrhů, jak chyby odstranit. Zároveň se na kolokviu prezentuje a hodnotí praktická realizace speciálních úkolů – mediální partnerství, příp. akce guerilla marketingu.
- Informace učitele
- V době výuky kurzu budou ve studijních materiálech v IS zveřejňovány všechny důležité doplňující informace a podklady související s kurzem (jeho začátkem, průběhem a ukončením). • • Podvodné plnění studijních povinností: Výuka na FSS MU předpokládá, že studenti znají studijní předpisy a že se nedopouštějí podvodného plnění studijních povinností, zejména opisování u zkoušek a plagiátorství, tedy vydávání cizích myšlenek za vlastní a přebírání myšlenek jiných autorů bez uvedení autorství. Plagiátorství patří k nejzávažnějším etickým proviněním v akademickém prostředí, popírá poslání univerzity i smysl studia. Z právního hlediska je plagiátorství krádeží cizího duševního vlastnictví. Podvodné plnění studijních povinností nemůže být za žádných okolností na FSS tolerováno. Každý případ podvodného chování bude trestán nejpřísnější sankcí, a to nepodmínečným vyloučením ze studia. Studentům doporučujeme co nejdůkladněji se seznámit s problémem plagiátorství a se způsoby, jak se mu vyhnout.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2019/ZURb1233