FSS:PSY411 Educational and School Psych - Course Information
PSY411 Educational and School Psychology
Faculty of Social StudiesSpring 2008
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (lecturer), Mgr. Petra Voráčová, MBA (deputy)
prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. (lecturer), Mgr. Petra Voráčová, MBA (deputy) - Guaranteed by
- PhDr. Jan Beran, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Social Studies - Timetable
- Thu 6. 3. 8:00–11:40 P51 Posluchárna V. Čermáka, 12:00–13:30 P22, Thu 3. 4. 8:00–11:40 P51 Posluchárna V. Čermáka, 12:00–13:30 P22, Thu 15. 5. 8:00–11:40 P51 Posluchárna V. Čermáka, 12:00–13:30 P22
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Psychology (programme FSS, N-PS)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámit studenty s vybranými tématy pedagogické a školní psychologie. Studenti získají vhled do současných teoriích v rámci okruhů a dovednost je prakticky aplikovat. V rámci kurzu budou studenti seznamováni paralelně s českou i anglickou terminologií, aby byli po skončení kurzu schopni dále studovat a používat internetové zdroje.
- Syllabus
- Learning, learning and error, learning styles // E-learning, computer-assisted learning and instruction - advantages and disadvatages // Learning and self-monitoring, self-instruction etc. // Psychology and curriculum: i.e. child naive theories, curriculum struture // Stress and academic coping // Social support seeking among children and adolescents // Classroom climate and school climate // Quality of life among children and adolescents
- Literature
- ČÁP, Jan and Jiří [pedagog] MAREŠ. Psychologie pro učitele [Čáp, 2001]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-7178-463-X. info
- FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 383 s. ISBN 80-7178-063-4. info
- BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 247 s. ISBN 80-7178-216-5. info
- a další - viz sylabus kurzu
- Assessment methods (in Czech)
- POŽADAVKY NA UKONČENÍ KURZU: 75 % účast na výuce (včetně přednášek) // zpracování písemné práce v rozsahu 5 stran. Téma bude stanoveno po dohodě s vyučujícím v semináři. Termín odevzdání je do 12.4.2007. Práci student odevzdává současně v elektronické podobě do odevzdávárny v ISu a ve vytištěné podobě sekretářce katedry paní Kroutilové // vykonání zkoušky
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Listed among pre-requisites of other courses
- PSYn4110 Educational and School Psychology
!PSY411 - PSYn4130 Internship (councelling - children, adolescents)
!PSY413 && (PSY411 || PSYn4110) && (PSY534 || PSYn5340) - PSYn5370 Educational and school psychology
!PSY537 && (PSY411 || PSYn4110) - PSYn5380 Praxis in Special Education
!PSY538 && (PSY411 || PSYn4110)
- PSYn4110 Educational and School Psychology
- Teacher's information
- https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl?fakulta=1423;obdobi=3566;kod=PSY411;furl=%2Fel%2F1423%2Fjaro2007%2FPSY411
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2008/PSY411