LF:MNPV081c Psychologie výživy - cv. - Informace o předmětu
MNPV081c Psychologie výživy - cvičení
Lékařská fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Miroslav Světlák, Ph.D. (cvičící)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Miroslav Světlák, Ph.D.
Katedra výživy člověka – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra výživy člověka – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- St 14:00–16:40 A21/108
- Předpoklady
- MPDV071 Psychologie duš. vývoje
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční specialista (program LF, N-SZ)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen použít informace o komplexních vztazích bio-psycho-sociálních faktorů, které vstupují do složitého procesu regulace lidského chování a aplikovat je při nutričním poradenství, edukaci a léčbě.
- Osnova
- Studenti se seznámí s různými výkladovými modely motivace lidského chování, která se v současné době ukazují jako nejpřínosnější a následně budou tyto poznatky pomocí nácviku rozhovorů nebo analýzou kasuistik aplikovat na konkrétní klinická témata. Teoretické a nácvikové bloky se budou vzájemně prolínat a logicky na sebe navazovat. Student si osvojí základní psychoterapeutické dovednosti a způsoby uvažování, které jsou nezbytné pro jakýkoliv obor pomáhajících profesí. Naučí se celistvěji uvažovat o možných příčinách nadváhy a obezity a rozšíří si tak svůj terapeutický potenciál pro práci nutričního terapeuta. Seznámí se s novými pojmy a poznatky, které přináší současný výzkum v dané oblasti. Vyzkouší a nacvičí si základní komunikační dovednosti každého nutričního terapeuta a osvojí si základní teoretická východiska vedení motivačních rozhovorů.
- Literatura
- FRAŇKOVÁ S. - ODEHNAL J. - PAŘÍZKOVÁ J. Výživa a vývoj osobnosti dítěte, Praha: HZ Editio , 2000,200 s.
- FRAŇKOVÁ, Slávka a Věra DVOŘÁKOVÁ-JANŮ. Psychologie výživy a sociální aspekty jídla. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2003, 256 s. ISBN 8024605481. info
- PROCHASKA, James O. a John C. NORCROSS. Psychoterapeutické systémy : průřez teoriemi. Praha: Grada, 1999, 479 s. ISBN 8071697664. info
- Výukové metody
- cvičení, diskuze
- Metody hodnocení
- písemná páce - projekt, zápočet
- Informace učitele
- Studenti budou v průběhu semestru rozděleni do pracovních skupin. Každá skupina obdrží ke zpracování výzkumné téma, které mohou studenti zpracovat jen teoreticky nebo formou malého výzkumného šetření. Výsledky své práce budou jednotlivé skupiny na konci semestru prezentovat před ostatními (Powerpoint, cca 20 minut). Prezentované výsledky budou sloužit jako podklad pro skupinovou diskusi, při které bude hodnocena schopnost studentů použít jednotlivé teoretické poznatky v praxi. Výuka bude vyžadovat, aby se studenti pravidelně připravovali a to formou četby vybraných odborných publikací a vědeckých článků. Každá hodina bude tematicky zaměřena. Povinností studentů bude, na každou hodinu přečíst stanovenou literaturu a zpracovat krátký souhrn, který zašlou vyučujícímu nejpozději jeden den před přednáškou
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2015/MNPV081c