BZED021c Edukace a přednášková činnost - cvičení

Lékařská fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/0.7/0. 10. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Michal Pospíšil (cvičící)
PhDr. Bc. Radek Přecechtěl, DiS. (cvičící)
Garance
Mgr. Liana Greiffeneggová
Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Rozvrh
Čt 14. 3. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 21. 3. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 28. 3. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 4. 4. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 11. 4. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 18. 4. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 25. 4. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 2. 5. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 9. 5. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence, Čt 16. 5. 12:10–14:40 Katedra porodní asistence
Předpoklady
BZPR011c První pomoc - cvičení
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je koncipován jako praktický. Jeho hlavním cílem je formovat vztah záchranáře k povolání a rozvíjet jeho odborné kompetence především v oblasti preventivní činnosti, edukace a výuky laické veřejnosti.
Výstupy z učení
Student bude schopen aplikovat pedagogicko-didaktický rámec pro tvorbu a prezentaci při tvorbě vlastního výchovně-vzdělávacího projektu – edukačního plánu; připravený edukační projekt realizuje ve vybrané skupině jedinců v terénu.
Osnova
  • Sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu a jeho prezentace s následnou diskuzí ve skupině, následná realizace v terénu.
Literatura
  • První pom oc zážitkem. Pleskot,R., Štěpánek, K. ComputerPress
  • FRANĚK, O., VLK, R. Metodická příručka pro výuku první pomoci na středních školách. Praha: PAF GROUP s.r.o., 2014
  • První pomoc prožitkem. http://ppp.mimoni.cz/materialy-pro-vyuku-prvni-pomoci-ve-skolach/
  • ELIÁŠOVÁ, Radka. První pomoc jako vzdělávací cíl na 2. stupni základních škol. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010.
  • www.zdrsem.cz
  • FRANĚK, O., VLK, R. Metodická příručka pro výuku první pomoci na základních školách. Praha: PAF GROUP s.r.o., 2014
  • FRANĚK, O., TRČKOVÁ, P. První pomoc pro školy. Praha: PAF GROUP s.r.o., 2014
  • PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a do. Praha: Portál, 2017, 483 stran. ISBN 9788026212287. info
  • NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha: Grada, 2003, 111 s. ISBN 8024790572. info
Výukové metody
Audiovizuální prezentace, diskuze, příprava a tvorba edukačního projektu, práce s literaturou a ve skupině.
Metody hodnocení
Hodnocení: zápočet 100% účast ve výuce, aktivita ve výuce, vytvoření edukačního projektu, který bude realizován jako přímá výuka v terénu. Realizace výuky bude potvrzena na školním formuláři.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.