PdF:Pd1Z_ALSK Alternative Schools - Course Information
Pd1Z_ALSK Alternative Schools
Faculty of EducationAutumn 1999
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Hana Filová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- PhDr. Hana Filová, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová - Prerequisites
- Předmět je vhodný pro studenty, kteří absolvovali kurz dějin pedagogiky v předmětu Pd1Z_ZPD1 (Základy pedagogiky I) a předmět Pd1Z_SSP1 a Pd1Z_SSP2 (Školní pedagogika I a II)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS4)
- Syllabus
- Cílem předmětu je poskytnout studentům aktuální inspiraci pro práci v pluralitním a vnitřně liberálním školském systému na základě praktického kontaktu s vybranými "alternativními" školami 1. st.(nabídku lze aktualizovat v souvislosti s možnostmi hospitací a zájmem zapsaných studentů). Výuka je organizována jako kombinace seminářů (teoretická východiska příslušné alternativy) a hospitací s rozborem. Výběr alternativ respektuje brněnské možnosti: 1. Školy s prvky daltonského plánu 2. Waldorfská MtŠ a ZŠ 3. Soukromá výběrová škola, Brno - Lesná 4. Církevní Cyrilometodělská škola, Lerchova 5. Soukromá škola s celodenním programem, Rozmarýnová 6. Nadační škola Pramínek - projekt Začít spolu (Brno - Bystrc) 7. Vybraná ZŠ pracující podle projektu Zdravá škola 8. Dyslektické třídy 9. Třídy, v nichž proběhla výkonová diferenciace
- Literature
- SVOBODOVÁ, Jarmila and Vladimír JŮVA. Alternativní školy [Svobodová, 1996] (Alternative schools). 2., doplněné vyd. Brno: Paido, 1996, 112 s. : i. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-19-2. info
- HOUŠKA, Tomáš. Škola je hra. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Tomáš Houška, 1993, 259 s. ISBN 80-900704-9-3. info
- SINGULE, František. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 54 s. ISBN 8004261604. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář doplněný konkrétní hospitací s rozborem Ukončení: zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/Pd1Z_ALSK