PdF:NJ2MP_HAN Teach.German to Handicapped - Course Information
NJ2MP_HAN Teaching German to Handicapped Learners
Faculty of EducationAutumn 2005
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Department of German Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Helena Rytířová - Timetable
- Tue 11:05–11:50 učebna 63
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in German Language and Literature (programme PdF, M-ZS5)
- Lower Secondary School Teacher Training in German Language and Literature (programme PdF, N-ZS)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámení se specifiky jazykové výuky u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a efektivními lingvodidaktickými metodami. Na základě propojení pedagogických a psychologických východisek a základních znalostí z oblasti speciální pedagogiky jsou studenti vedeni k uplatňování individuálního přístupu v jazykové výuce vzhledem k typu žákova handicapu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Různé typy handicapu z hlediska speciální pedagogiky a procesu osvojování jazyka (dysgrafie, dyslexie, dysortografie; poruchy chování). 2. Specifické aspekty jazykové výuky u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 3. Metody a formy nácviku jazykových prostředků u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 4. Metody a formy nácviku a rozvoje řečových dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 5. Relaxační a uvolňovací cvičení. 6. Formy hodnocení. DOPORUČENÁ ZÁKLADNÍ LITERATURA: JANÍKOVÁ, V., BARTOŇOVÁ, M. Výuka německého jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno:Masarykova Univerzita, 2003. ISBN 80-210-3135-2. ENGERMANN, C., RIEFLER, W. (Red.) LRS. Schwierigkeiten im Lesen und Rechtschreiben. Ministerium für Kultus, Jugend und Sport Baden-Würtenberg: Weilheim Teck, 1999. AUFRECHT, H. Lese- und Rechtschreibschwächen. Frankfurt am Main: Hueber, 1985. MATĚJČEK, Z. Dyslexie. Specifické poruchy učení. Jinočany:H & H, 1995. SERFONTEIN, G. Potíže dětí s učením a chováním. Praha:Portál, 1999. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003.
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář/workshop Účast je doporučená. Požadavky k ukončení předmětu: Vypracování a prezentace konkrétních výukových postupů a aktivit pro výuku němčiny u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Language of instruction
- German
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Teacher's information
- kurz v MOODLE : NJ2MP_HAN
- Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/NJ2MP_HAN