PdF:SP4BP_SPE1 Specialization - Behav. Disor. - Course Information
SP4BP_SPE1 Specialization - Teaching People with Behavioral Disorders 1
Faculty of EducationAutumn 2005
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 8 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Timetable
- Tue 8:30–11:50 učebna 53
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování Základů speciální pedagogiky 5. Etopedie.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Special Education (programme PdF, B-SPD)
- Course objectives (in Czech)
- Jedinci s poruchami emocí a chování ve speciálně pedagogickém kontextu. Speciálně pedagogický proces a jeho využití pro podporu sociálních kompetencí jedinců s poruchami emocí a chování. Etopedická diagnostika, metody a cíle diagnostiky. Koncepce vedení případu.Historický vývoj edukace jedinů s poruchami emocí a chování.
- Syllabus (in Czech)
- Vývojové trendy a současný stav oboru, terminologie oboru, srovnání se zahraničím. Etiologie, přístupy k členění poruch chování. Historický vývoj k řešení problematiky poruch chování. Poruchy chování spojené s agresí, s konfliktem, se závislostí. Edukace jedinců s rizikem poruch chování, s poruchou chování, s ADD. Speciálně pedagogický proces a jeho využití pro podporu sociálních kompetencí. Etopedická diagnostika, metody a cíle diagnostiky. Koncepce vedení případu. Sociokulturní znevýhodnění jako riziko poruch chování specifika speciálně pedagogické práce, edukace ve školním a mimoškolním prostředí.
- Literature
- Psychologie. Edited by Rita L. Atkinsonová. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, xxiii, 751. ISBN 80-7178-640-3. info
- KRATOCHVÍL, Stanislav. Základy psychoterapie. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, 392 s. ISBN 80-7178-657-8. info
- MÜHLPACHR, Pavel. Sociální patologie. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 104 stran. ISBN 8021025115. info
- KOMÁRIK, Emil. Pedagogika emocionálne a sociálne narušených. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 1998, 191 s. ISBN 80-223-1289-4. info
- HEIDBRINK, Horst. Psychologie morálního vývoje. Translated by Ondřej Müller. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 175 s. ISBN 80-7178-154-1. info
- HEIDBRINK, Horst. Psychologie morálního vývoje. Translated by Ondřej Müller. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 175 s. ISBN 80-7178-154-1. info
- FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 383 s. ISBN 80-7178-063-4. info
- POKORNÁ, Věra. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 310 s. ISBN 80-7178-135-5. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- ČERNÍKOVÁ, Vratislava. Sociální ochrana. 1. vyd. Praha, ČR: Policejní akademie ČR, 1996, 156 pp. učební text. ISBN 80-85981-36-X. info
- BLÍŽKOVSKÝ, Bohumír. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi :celistvé a otevřené pojetí výchovy; škola plného života - celý život školou; tvorba výchovně vzdělávací soustavy školy jako dílny lidskosti. Vyd. 1. Ostrava: Amosium servis, 1992, 303 s. ISBN 80-85498-18-9. info
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
General note: Zapisují studenti směru etopedie. - Teacher's information
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
- Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/SP4BP_SPE1