SP4BP_SPE1 Specialization - Teaching People with Behavioral Disorders 1

Faculty of Education
Autumn 2005
Extent and Intensity
0/4/0. 8 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Timetable
Tue 8:30–11:50 učebna 53
Prerequisites (in Czech)
Absolvování Základů speciální pedagogiky 5. Etopedie.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Jedinci s poruchami emocí a chování ve speciálně pedagogickém kontextu. Speciálně pedagogický proces a jeho využití pro podporu sociálních kompetencí jedinců s poruchami emocí a chování. Etopedická diagnostika, metody a cíle diagnostiky. Koncepce vedení případu.Historický vývoj edukace jedinů s poruchami emocí a chování.
Syllabus (in Czech)
  • Vývojové trendy a současný stav oboru, terminologie oboru, srovnání se zahraničím. Etiologie, přístupy k členění poruch chování. Historický vývoj k řešení problematiky poruch chování. Poruchy chování spojené s agresí, s konfliktem, se závislostí. Edukace jedinců s rizikem poruch chování, s poruchou chování, s ADD. Speciálně pedagogický proces a jeho využití pro podporu sociálních kompetencí. Etopedická diagnostika, metody a cíle diagnostiky. Koncepce vedení případu. Sociokulturní znevýhodnění jako riziko poruch chování specifika speciálně pedagogické práce, edukace ve školním a mimoškolním prostředí.
Literature
  • Psychologie. Edited by Rita L. Atkinsonová. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, xxiii, 751. ISBN 80-7178-640-3. info
  • KRATOCHVÍL, Stanislav. Základy psychoterapie. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, 392 s. ISBN 80-7178-657-8. info
  • MÜHLPACHR, Pavel. Sociální patologie. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 104 stran. ISBN 8021025115. info
  • KOMÁRIK, Emil. Pedagogika emocionálne a sociálne narušených. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 1998, 191 s. ISBN 80-223-1289-4. info
  • HEIDBRINK, Horst. Psychologie morálního vývoje. Translated by Ondřej Müller. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 175 s. ISBN 80-7178-154-1. info
  • HEIDBRINK, Horst. Psychologie morálního vývoje. Translated by Ondřej Müller. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 175 s. ISBN 80-7178-154-1. info
  • FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 383 s. ISBN 80-7178-063-4. info
  • POKORNÁ, Věra. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 310 s. ISBN 80-7178-135-5. info
  • Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
  • ČERNÍKOVÁ, Vratislava. Sociální ochrana. 1. vyd. Praha, ČR: Policejní akademie ČR, 1996, 156 pp. učební text. ISBN 80-85981-36-X. info
  • BLÍŽKOVSKÝ, Bohumír. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi :celistvé a otevřené pojetí výchovy; škola plného života - celý život školou; tvorba výchovně vzdělávací soustavy školy jako dílny lidskosti. Vyd. 1. Ostrava: Amosium servis, 1992, 303 s. ISBN 80-85498-18-9. info
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
General note: Zapisují studenti směru etopedie.
Teacher's information
http://www.ped.muni.cz/wsedu
The course is also listed under the following terms Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/SP4BP_SPE1