PdF:FY2MP_ALTF Alternativní přírodověd výuka - Informace o předmětu
FY2MP_ALTF Alternativní přírodovědná výuka
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (přednášející)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Katedra fyziky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Vohradská - Rozvrh
- Čt 9:45–10:30 učebna 3
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání vědomostí a základů osvojení dovedností v alternativních přírodovědných výukových metodách a postupech. Jde zároveň o položení základů pedagogických dovedností v těchto postupech a též o podnícení k vytvoření kladného postoje k dalšímu vzdělávání a k rozvoji vlastní kreativity.
- Osnova
- 1. Tradiční a alternativní výukové metody přírodovědné výuky. 2. Žákovo pojetí učiva. 3. Učitelovo pojetí učiva. 4. Projektová přírodovědná výuka. 5. Situační a simulační přírodovědná výuka. 6. Přírodovědná výuka podporovaná audiovizuální technikou. 7. Přírodovědná výuka podporovaná počítačem. 8. Heuristická žákovská experimentální aktivita. 9. Skupinová výuka. 10. Přírodovědné soutěže. 11. Jednoduchý přírodovědný experiment.
- Literatura
- MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 89 s. ISBN 8021015497. info
- KOVALIKOVÁ, Susan a Karen OLSENOVÁ. Integrovaná tematická výuka :model : [výuka, která vychází z poznání, jak učit lidský mozek]. 2. opr. vyd. Kroměříž: Spirála, 1995, 304 s. ISBN 80-901873-1-5. info
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/FY2MP_ALTF