OV2MP_DOV3 Methodology of Civics 3

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Jana Skácelová (lecturer)
PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Jana Skácelová
Department of Civics – Faculty of Education
Contact Person: Marie Baráčková
Timetable of Seminar Groups
OV2MP_DOV3/01: Mon 9:45–11:25 učebna 41
OV2MP_DOV3/02: Mon 15:15–16:55 učebna 41
OV2MP_DOV3/03: Tue 15:15–16:55 učebna 42
OV2MP_DOV3/04: Thu 10:40–12:20 učebna 42
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V kurzu jsou rozvíjeny dovednosti studentů a schopnosti aplikace, které se týkají aktivizačních technik, projektů, herních aktivit spojených s náročnějšími tématy OV (např. lidská práva) a způsoby práce, které korespondují s výchovnou a formativní složkou OV.
Syllabus (in Czech)
  • Kurz navazuje na seminář OV1 a OV2 Občanská výchova jako multidisciplinární a "integrující" obor Učebnice OV a návrh vlastního textu Ekologická problématika v soustavě poznatků občanské výchovy Aktuální témata, multikulturalita, tolerance apod. Využití odborné a krásné literatury Práce s textem na základě metod kritického myšlení Osobnost učitele Hodnocení, slovní hodnocení v OV Projekt Občan, zásady projektové práce Možnosti a využití projekrů a výsledků činnosti neziskových organizací Nové horizonty výchovy k občanství Reflexe praxí a výstupů Příprava vlastního portfolia.
Literature
  • NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání : o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově : Výchova a vzdělávání pro 21. století : soubor článků, které vycházely v Lidových novinách od září 1998 do února 1999 (Souvis.). Kroměříž: Spirála, 2001, 43 s. ISBN 80-901873-4-X. info
  • Občan v demokratické společnosti. Edited by Věra Jirásková. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999, 311 s., il. ISBN 80-85850-78-8. info
  • S Romy žít budeme - jde o to jak :dějiny, současná situace, kořeny problémů, naděje společné budoucnosti. Edited by Pavel Říčan. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 143 s. ISBN 80-7178-250-5. info
  • Výchova k toleranci a proti rasismu :sborník : zdroje a formy rasismu a netolerance, informace o národnostních menšinách, hry a cvičení pro žáky a studenty. Edited by Tatjana Šišková. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 203 s. ISBN 80-7178-285-8. info
  • Hry a výchova k trvale udržitelnému rozvoji : sborník simulačních her e environmentální tématikou. Edited by Christ Church - Jan Činčera - Milan Caha - Jiří Kulich. Vyd. 1. Praha: Brontosaurus, 1996, 75 s. info
Assessment methods (in Czech)
1. aktivní účast v semináři 2. příprava společného projektu - vypracování vlastního námětu k projektu a podíl na jeho realizaci
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/OV2MP_DOV3