PdF:Pd1BP_UDDV Úvod do specializace DV - Informace o předmětu
Pd1BP_UDDV Úvod do specializace DV
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (pomocník) - Garance
- PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS4, směr Dramatická výchova)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s DV jako učebním předmětem, jako pedagogickým principem a s využitím metod DV ve vyučování.Dále budou seznámeni s cíli dramatické výchovy, s průpravnými cvičeními a hrami jako důležitou součástí dramatické výchovy, jež svůj význam mohou splnit jedině tehdy, jsou-li skutečně průpravou pro cestu k vlastnímu jádru dramatické výchovy. Studenti si prakticky ověří rozdíl mezi didaktickou a dramatickou hrou, naučí se je správně vést.
- Osnova
- 1. Pojem DV. 2. Zařazení DV mezi esteticko-výchovné předměty. 3. Cíle DV. 4. Historie DV ve světě a u nás. 5. Didaktická a dramatická hra. 6. Hry na seznámení, uvolnění, rozehřátí. 7. Hry na soustředění. 8. Hry na rozvoj slovní a mimojazykové komunikace. 9. Hry na rozvoj smyslového vnímání. 10. Hry na prostorové cítění. 11. Hry na rozvoj fantazie a představivosti. 12. Hry na rozvoj partnerských vztahů a skupinové citlivosti.
- Metody hodnocení
- Výuka bude probíhat ve dvou blocích na začátku semestru, 100% účast, k zápočtu odevzdat reflexe z hodin a recenzi na jednu odbornou publikaci týkající se DV.
- Informace učitele
- MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: IPOS, 1998. ISBN 80-7068-103-9. MACHKOVÁ, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha : DAMU1996. ISBN 80-8583-16-3. MACHKOVÁ, E.: Metodika dramatické výchovy. Praha : ARTAMA, 1993. ISBN 80-7068-105-5. BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9. BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha : GEMA, 1990. ISBN neuvedeno. DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. Praha : SPN, 1976. HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život 1. Praha : Portál, 1994. ISBN HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život 2. Praha : Portál, 1994. ISBN MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra.Hradec Králové : KSS, 1981. PAVLOVSKÁ, M. Tvořivá dramatika ve výuce slohu. Brno : CERM, 1996. ISBN 80-7521-035-3. PAVLOVSKÁ, M. Dramatická výchova. Brno : CERM, 1998. ISBN 80-7204-071-5. PAVLOVSKÁ, M. ed.: Cesta současné školy ke škole tvořivé.Brno : MSD, 2002. ISBN80-86633-02- HICKSON, A. Dramatické a akční hry. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-387-0. SMITH, CH. A.: Třída plná pohody. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-82-8. CANFIELD, J.- WELLS, H.: Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-028-6. VYSKOČILOVÁ, E.- HERMOCHOVÁ, S. Interakční hry pro školní děti. Praha : Karolinum 1991. ISBN 80-7066-387-5. VALENTAJ.: učit se Být. Praha : STROM, 2000. ISBN 80-86106-08-X.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/Pd1BP_UDDV