PdF:DT3MK_TVP Tvorba výukových programů - Informace o předmětu
DT3MK_TVP Tvorba výukových programů
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/0/4. 4. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Strach, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/70, pouze zareg.: 0/70 - Mateřské obory/plány
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí pro používání Macromedia Flash pro tvorbu interaktivních výukových opor vhodných pro výuku matematiky. Získané znalosti jsou předpokladem pro studium předmětu Využití Flash 8 pro tvorbu interaktivních výukových opor vhodných pro výuku matematiky 2.
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Macromedia Flash, nástroje pro kreslení 1 (popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2 (popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování (způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů (grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu (nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry (umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame (import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween (motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků (statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita (využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- 1. HARTMAN, P, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4 2. DEHAAN, J, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X 3.
- Metody hodnocení
- písemné testy
- Informace učitele
- 1. HARTMAN, P, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4 2. DEHAAN, J, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X 3. www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126 4. flash.jakpsatweb.cz/ 5. www.jaknaweb.com/clanky/macromedia 6. kratas.webz.cz/flash/ 7. www.flashforum.cz/ 8. oflashi.net/ 9. www.flashland.sk/index.php 10. www.flash-web.wz.cz/flash/ 11. flash.ic.cz/ Studijní opory: boss.ped.muni.cz/hrbacek/vyuka/Flash1
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/DT3MK_TVP