PdF:ZS1MP_SPP1 Continuous teaching practice I - Course Information
ZS1MP_SPP1 Continuous teaching practice I
Faculty of EducationAutumn 2008
- Extent and Intensity
- 0/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PaedDr. Irena Bělohoubková (seminar tutor)
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (seminar tutor)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (seminar tutor)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Hana Filová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (seminar tutor)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor)
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (seminar tutor)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (seminar tutor)
RNDr. Květoslava Matoušková, CSc. (seminar tutor)
PaedDr. Vojtěch Nováček, CSc. (seminar tutor)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (seminar tutor)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (seminar tutor)
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (seminar tutor)
RNDr. Milena Vaňurová, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- The main objectives can be summarized as acquiring the skills and experience of educational work with given pupils of primary school in methodical, organisational, professional and pedagogical spheres.
- Syllabus
- Students make inspection of classes near dummy-head teacher.
- Realize minimally 8 personal tuitional attempt from articles 1. quadratic basic school in concurrence on didactics articles in 7. semester. Accurate filling will always fixed term after settlements with guarantee practice, didactics subject and faculty dummy-head teacher.
- Advise range doctrinal games, element creative playwright et al. original exercising, which have centre of gravity in more intense communication pupil, to student deprive communications bleachers and art children take.
- Lead pedagogical diary, in which will commentary from inspection of classes, disposition on class and their analyses.
- Revice book, prepare setout for education, exert supervision about interval and must participate all events at school, if will proceed at the time their practice (pedagogic caucus, class-divided get-togethers etc.).
- Literature
- HORKÁ, Hana. Aktuální přístupy ke školní výchově (Aktuall aproach to the school education). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 77-81. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- ONDRÁŠKOVÁ, Karla. Český jazyk a literatura - jazykové vyučování včetně slohu (The Czech Language and The Literature - The Language and Style Teaching). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, p. 26-31. ISBN 80-85931-73-7. info
- PROKOPOVÁ, Alice. Do hlubin učitelovy duše (In depth of teacher´s soul). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 53-56. Edice pedagogické literatury, 89. publikace. ISBN 80-85931-73-7. info
- HAVEL, Jiří and Miroslava NOVOTNÁ. Elementární čtení a psaní (Elementary reading and writing). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 32-67. ISBN 80-85931-73-7. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudební výchova (Music education). In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. PAIDO. Brno: Vladimír Jůva, 1999, p. 57-59. Paido edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Matematika (Mathematics). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, p. 36-41. Pedagogická literatura. ISBN 80-85931-73-7. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra, Helena MUSILOVÁ and Miroslava NOVOTNÁ. Prvouka, vlastivěda a přírodověda obecně. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 42-47. ISBN 80-85931-73-7. info
- ŠAFROVÁ, Alena. Speciálně pedagogická příprava (Special education preparation). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno: Paido, 1999, p. 75-76. ISBN 80-85931-73-7. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Speciálně pedagogická příprava na souvislé praxi. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1999, p. 75-77. ISBN 80-85931-73-7. info
- MACHALOVÁ, Miloslava. Vlastivědné vyučování a pedagogický konstruktivismus (Teaching in Primary School and Pedagogical Constructivism). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 53-56. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 66 s. ISBN 8070677937. info
- MRHAČ, Josef. Pedagogická praxe ve studiu učitelství I. stupně základní školy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 187 s. URL info
- Assessment methods
- Type education: teaching practice Type termination: disposition on class, credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 2 týdny praxe.
- Enrolment Statistics (Autumn 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2008/ZS1MP_SPP1