PdF:RJ3DC_DSS1 Didaktika RJ pro SŠ - Informace o předmětu
RJ3DC_DSS1 Didaktika pro střední školy 1
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 14/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace o další aprobační předmět (program PdF, C-CV, směr Ruský jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je hlubší orientace v lingvodidaktické problematice na úrovni teoretické a praktické. Nedílnou součástí předmětu jsou dokumenty Rady Evropy k jazykovému vyučování a analýza nových učebnic. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: pochopit a vysvětlit základní principy a problémy spojené s výukou ruského jazyka jako cizího jazyka; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- 1. Pojetí didaktiky cizích jazyků. 2. Ruština jako cizí jazyk. 3. Komunikativní kompetence a jejích složky. 4. Komunikace ve třídě. 5. Plánování, příprava, rozbor a reflexe, evaluace výukové jednotky. 6. Studium různých učebnic pro různé věkové kategorie. 7. Školní vzdělávací program a Rámocový vzdělávací program.
- Literatura
- povinná literatura
- European language portfolio : for learners aged 15 to 19 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro studenty ve věku 15-19 let v České republice]. info
- JELÍNEK, S. a kol. Raduga po novomu I. Plzeň : Fraus, 2008. 128 s. ISBN 978-80-7238-659-8.
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
- LITTLE, D. G. a Radka PERCLOVÁ. Evropské jazykové portfolio : příručka pro učitele a školitele. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, 2001, 93 s. info
- CHODĚRA, Radomír. Výuka cizích jazyků na prahu nového století. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 2000, 167 s. ISBN 8070421576. info
- CHODĚRA, Radomír. Moderní výuka cizích jazyků : didaktika cizích jazyků jako vědní obor. Praha: Apra, 1993, 135 s. ISBN 9999001971. info
- doporučená literatura
- Kol. Sbírka úloh k maturitě – Ruský jazyk – vyšší obtížnost. Praha : Tauris, 176 s. ISBN 8021104295.
- HANZLÍKOVÁ, Marie. Svet cudzích jazykov dnesinovačné trendy v cudzojazyčnej výučbe. Edited by Lumír Ries - Eva Kollárová. 1. vyd. Bratislava: Didaktis, 2004, 188 s. ISBN 8089160115. info
- Didaktika ruštiny : vyučování jako komunikace, součinnost a hra. Edited by Lumír Ries. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta v Ostravě, 1987, 301 s. URL info
- Didaktika ruštiny : vyučování jako komunikace, součinnost a hra. Edited by Lumír Ries. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta v Ostravě, 1987, 143 s. URL info
- Výukové metody
- Konzultace, diskuse ve třídě, prezentace.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%). Kredity: písemný test a esej.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Konzultačních výukových hodin bude využito k následnému prostudování učiva a k jeho upevnění, studenti samostatně písemně vypracují zadaná cvičení dle pokynů vyučujícího a odevzdají je ke kontrole a vyhodnocení v posledním týdnu výuky v podzimním semestru. Následuje závěrečný zápočtový test a esej na základě získaných komplexních jazykových dovoleností. Doporučuji pravidelnou přípravu na jednotlivé konzultace.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/RJ3DC_DSS1