PdF:TE2MP_VPX3 Výuková praxe 3 - Informace o předmětu
TE2MP_VPX3 Výuková praxe 3
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/0/1. 2T. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: a) získat a ověřit základní schopností a dovedností úspěšně organizovat a řídit vyučovací proces v technických předmětech a v předmětech obsahujících tématiku informačních technologií b) osvojit si a v reálné školské praxi uplatnit vědomostí a dovedností pro použití a tvorbu různých organizačních forem, vyučovacích metod a prostředků výuky.
- Osnova
- 1. Hospitace – náslechy (celkem 5 vyučovacích jednotek) ve výuce předmětů z vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (zápis vlastního pozorování – pedagogický deník, rozbor vyučovacích hodin se cvičným učitelem). 2. Hospitace – náslechy (celkem 5 vyučovacích jednotek) ve výuce předmětů z vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie (zápis vlastního pozorování – pedagogický deník, rozbor vyučovacích hodin se cvičným učitelem). 3. Příprava a realizace vyučovacího procesu (celkem 5 vyučovacích pokusů) z vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (teoretická i praktická příprava na vyučovací jednotky, rozbory vyučovacích pokusů, pohovory s cvičným učitelem). 4. Příprava a realizace vyučovacího procesu (celkem 5 vyučovacích pokusů) z vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie (teoretická i praktická příprava na vyučovací jednotky, rozbory vyučovacích pokusů, pohovory s cvičným učitelem). 5. Zařízení školních dílen, laboratoří a učeben výpočetní techniky na základní škole (seznámení s organizací práce, s bezpečností a ochraně zdraví, údržba zařízení apod.). 6. Asistentské práce (příprava technické dokumentace, materiálu, nářadí, nástrojů, instalace softwaru apod.). 7. Pracovní porady učitelů, metodická sdružení, třídní schůzky (účast na různých akcích školy, vedení jednoduché pedagogické dokumentace, pomoc při exkurzích, kulturních akcích apod.).
- Literatura
- FRIEDMANN, Zdeněk. Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ - základní dílo. základní dílo. Praha: Raabe, 2007, 150 s. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. K pedagogické praxi studentů technické a informační výchovy. In JANÍK, T., HAVEL, J. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: Masarykova Univerzita, 2005, s. 92-95. ISBN 80-210-3884-5. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. K přípravě učitelů pro oblast profesní orientace. In Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, s. 9-11. ISBN 80-7041-342-5. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. Rámcový vzdělávací program a profesní orientace na základních školách. In Trendy technického vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004, s. 41-44. ISBN 80-7220-182-4. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. Didaktika technické výchovy. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1993, 50 s. ISBN 8021007648. info
- Výukové metody
- Hospitace, písemná příprava na vyučovací proces.
- Metody hodnocení
- Zápočet - hodnocení cvičným učitelem, předložení příprav na realizované vyučovací jednotky.
- Informace učitele
- .
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/TE2MP_VPX3