FJMP_DI1 Didaktika 1

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJMP_DI1/01: Čt 18:30–20:10 učebna 57, P. Suquet
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem úvodního semináře k didaktice francouzského jazyka je seznámit studenty se základní lingvodidaktickou problematikou na úrovni teoretické a praktické. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: vyjmenovat základní lingvodidaktické pojmy; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • Didactique des langues étrangères – Notions clé. Principes didactiques de l’enseignement/apprentissage des langues étrangères. Compétence de communication. Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer (CECR). Portfolio européen des langues (PEL). Procès de l’enseignement/apprentissage. Apprentissage (acteurs, stratégies, classe, erreur). Communication en classe de langue.
Literatura
  • CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
  • HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
  • CHODĚRA, R., RIES, L. Výuka cizích jazyků na prahu nového století, I. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 1999. 163 s. ISBN 80 7042 157 6.
  • MOIRAND, S. Enseigner a communiquer en langue étrangere. 1. vyd. Paris : Hachette, 1990. 188 s. ISBN 2 01 0169654.
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 1. české vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 267 s. ISBN 80-244-0404-4.
  • CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce.
Metody hodnocení
Aktivní účast (70%), test na probraná témata (70%) nebo pohovor – bude upřesněno před vyhlášením zkušebních termínů.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.