PdF:RV2MP_VPx3 Výuková praxe 3 - Informace o předmětu
RV2MP_VPx3 Výuková praxe 3
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0/1. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Daňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství rodinné výchovy a výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu student: efektivně argumentuje a prezentuje vlastní názor; vykoná náslechy v předmětu Výchova ke zdraví; aplikuje teoretické poznatky v praxi a odevzdá pedagogický deník se záznamem jednotlivých vyučovacích pokusů; diskutuje problémy vzniklé během praxe;
- Osnova
- Náslechy předmětu výchova ke zdraví na ZŠ Výstupy v předmětu výchova ke zdraví Realizace dotazníku mezi učiteli VkZ Evaluace výchovy ke zdraví na ZŠ Rozbor praxe
- Literatura
- doporučená literatura
- Efektivní učení ve škole. Edited by Dominik Dvořák. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 142 s. ISBN 8071785563. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou pěti náslechů a deseti výstupů na ZŠ. Student realizuje dotazníkové šetření mezi učiteli vyučujícími rodinnou výchovu a výchovu ke zdraví, čímž evaluuje výchovu ke zdraví na ZŠ, kde vykonával praxi.
- Metody hodnocení
- Student odevzdá pedagogický deník se záznamem náslechových vyučovacích jednotek, dále svých deseti vyučovacích pokusů a diskutuje problémy vzniklé během praxe na závěrečném setkaní. Součástí pedagogického deníku je definování klíčových kompetencí žáků, zařazení jednotlivých témat do Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a vytyčení mezipředmětových vztahů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/RV2MP_VPx3