PdF:CJKSV_MetK Alternativní metody rozvíjení - Informace o předmětu
CJKSV_MetK Alternativní metody rozvíjení komunikačních a slohových dovedností
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 6 hodin. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Komunikační a slohová výchova pro učitele 2. stupně ZŠ (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Předpokládá se, že po ukončení předmětu účastník: - porozumí podstatě třífázového modelu učení a dokáže ho využít při plánování a realizaci vyučovací hodiny; - porozumí podstatě vybraných metod tzv. kritického myšlení - cílem je rozvíjejí aktivního, efektivního učení a samostatného, kritického myšlení žáků; - dokáže prakticky užívat metody kritického myšlení při rozvoji komunikačních a slohových dovedností žáků 2. stupně ZŠ.
- Osnova
- 1. Charakteristika třífázového modelu učení (evokace – uvědomění – reflexe). 2. Vytváření prostředí pro kritické myšlení v hodinách českého jazyka. 3. Metody a strategie kritického myšlení vedoucí k aktivnímu a efektivnímu učení žáků při výuce komunikačních a slohových dovedností na 2. stupni ZŠ. 4. Způsoby hodnocení.
- Literatura
- doporučená literatura
- GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2008, 209 s. ISBN 9788074090103. info
- GRECMANOVÁ, Helena a Eva URBANOVSKÁ. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Vydání první. Olomouc: Hanex, 2007, 178 stran. ISBN 9788085783735. info
- GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ a Petr NOVOTNÝ. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 159 s. ISBN 8085783282. info
- Výukové metody
- Pracovní seminář spojený s aktivní diskusí účastníků kurzu nad probíranými tématy; prezentace – aplikace probíraných metod a strategií výuky; samostudium – účastníci obdrží soubor vybraných metod kritického myšlení s návrhy uplatnění ve výuce komunikačních a slohových dovedností
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Pro udělení zápočtu musí student vypracovat písemnou prezentaci vyučovací hodiny na základě modelu E-U-R a vybraných metod kritického myšlení.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/CJKSV_MetK