PdF:NJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 - Informace o předmětu
NJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící) - Garance
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJM_VPs1/01: každé sudé úterý 16:40–18:20 učebna 73, A. Brychová, K. Dundálková, K. Vlčková
- Předpoklady
- !NOWANY( AJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , BiM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , CJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , DeM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , FJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , FyM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , HVM_VPs1 Učitelská praxe 1 , CHM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , KvM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , MAM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , OVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , RJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , RVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , SPM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , TEM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , ViM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , VVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , ZeM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , KLM_VPs1 Učitelská praxe 1 , HLM_VPs1 Učitelská praxe 1 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- V rámci tohoto kurzu se studenti učí: • skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 1 • prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností • rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb • stanovení dlouhodobých i krátkodobých cílů výuky a vytváření příprav na hodiny • charakteristika pozitivní pracovní atmosféry a aktivit s ní spojených
- Osnova
- • diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek, • skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele, • reflexe zápisů v pedagogickém deníku, • reflexe portfoliových úkolů, • reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 1
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. Bakalář jako pomocný učitel na základní škole. In Sborník z XIX. vědeckého kolokvia o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: VŠ PV, 2001, s. 90-91. ISBN 80-7231-071-2. info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Začínající učitel – zkušený učitel: profesní vývoj učitele. In Seminář Výzkumný záměr PdF UK Praha. 2011. info
- BREBERA, Pavel a Klára KOSTKOVÁ. Budoucí učitel jako tvůrce vzdělávacího programu: vzdělávací program jako tvůrce budoucího učitele. In Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. Brno: Paido, 2007, s. 25-34. ISBN 978-80-7315-153-9. info
- Výukové metody
- skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků
- Metody hodnocení
- • aktivní účast na výukových blocích, • předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 1) přípravy na hodiny s reflektivní analýzou, plán dalšího rozvoje
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
ex NJ2MP_1VPx. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/NJM_VPs1