PdF:AJ2BP_CRRE Kritické čtení - Informace o předmětu
AJ2BP_CRRE Kritické čtení
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Kršková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2BP_CRRE/01: Po 14:50–16:30 učebna 11, Z. Kršková
AJ2BP_CRRE/02: St 12:05–13:45 učebna 11, Z. Kršková
AJ2BP_CRRE/03: St 8:25–10:05 učebna 6, Z. Kršková
AJ2BP_CRRE/04: Čt 9:20–11:00 učebna 11, Z. Kršková - Předpoklady
- ( AJ2BP_PJ1B Praktický jazyk 1B && AJ2BP_GRAB Gramatika B && AJ2BP_CF1B Cvičení k fonetice B ) || AJ2BP_SOZK Souborná zkouška z AJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- This course introduces students to the basic skills of critical reading, thinking and writing. At the end of the course, students will be able to pose effective questions for a subsequent analysis, examine crucial concepts in writings from varied disciplines and make connections between ideas as well as synthesize them. They will learn how to turn their individual interpretation into a complex argument and how to support that argument by relevant textual evidence.
- Osnova
- Engaging with literary texts: analysis and different forms of interpretation
- Close reading and critical analysis, Formal analysis
- applying a critical approach on literary analysis basics of writing I - formating of a paper and bibliography in MLA/APA searching for a suitable topic for analysis
- Engaging with a videotext: analysis of narrative strategies in film
- Allegory, queer theory, social criticism, close reading Basic principles of critical writing – thesis statement, reliable secondary sources
- Narrator, point of view
- Politically active writing, social critique,autobiography,collecting secondary sources and annotating them preparing paper proposal
- Literatura
- doporučená literatura
- Terence Brunk, Suzanne Diamond, Priscilla Perkins, Ken Smith: Literacies: Reading, Writing, Interpretation, Second edition
- Výukové metody
- independent reading, class discussion, individual projects (reading assignments and written assignments), peer review final exam - paper proposal and annotated bibliography
- Metody hodnocení
- Attendance is required.
Active participation in class discussions
Completion of the course is based upon timely completion of various assignments during the semester as well as a longer seminar Work that will be worked on over the whole semester. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1516
The access to the moodlinka course is reserved only to people currently registered there. The password will be announced in the first class of the semester. Although this course addresses some elements of English composition, this is not its major focus. Therefore, this course cannot be recognized as a replacement for other writing courses, where composition is its main activity, offered at the MU university or elsewhere. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/AJ2BP_CRRE