PdF:MSBP_HC3 Hudební činnosti 3 - Informace o předmětu
MSBP_HC3 Hudební činnosti 3
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBP_HC3/01: Po 7:30–8:15 učebna 21, B. Knopová, D. Taylor
- Předpoklady
- MSBP_KI1 Klavírní improvizace 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu je student schopen využívat nástroje Orffova instrumentáře v praxi. Dovede vytvořit partituru k písni. Je schopen použít nástroje OI při práci s textem. Důraz je kladen na mezipředmětové vazby.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Témata: Základy hry na zobcovou flétnu Činnosti instrumentální – nástroje Orffova instrumentáře (melodické bicí, rytmické bicí ) Způsob psaní partitur Využití nástrojů pro doprovod k písním, pro rozvoj rytmických dovedností Dramatizace textu – hudební pohádka s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích Hudební nástroje v propojení s hudebně pohybovou výchovou Literatura: JURKOVIČ, Pavel. Na dávanou, Supraphon, Praha 1987, 52 s. KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1. – 5. ročníku základní školy. Brno 1985, 68 s. EBEN, Petr – HURNÍK, Ilja. Česká Orffova škola I – V. SUPRAPHON, Praha, 1969 – 1998, 485 s. PACOVSKÁ,Květa. Muzikanti, co děláte?,Panton, 1988, 51 s. ŠIMANOVSKÝ, Z. – TICHÁ, A. Lidové písničky a hry s nimi. Praha, Portál, 1999, 152 s. ŠIMANOVSKÝ, Z. – TICHÁ, A. – BUREŠOVÁ, V. Písničky a jejich dramatizace. Praha, Portál, 2000, 160 s.
- Literatura
- KNOPOVÁ, Blanka. Lidová píseň- zdroj dětské hudebné kreativity. In Sborník PdF UP Olomouc. Olomouc: UP Olomouc, 1997, s. 39-43. ISBN 80-85783-16-9. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hra- pohyb- dramatizace v integrativním pojetí výuky na 1. stupni školy. Hudební výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996, roč. 1996-1996, č. 4, s. 58-60. ISSN 1210-3683-RS. info
- Výukové metody
- Praktická průprava:hra na zobcovou flétnu; hra na nástroje Orffova instrumentáře; píseň - text - hra na elementární hudební nástroje
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: 1. zpracování partitury ke 3 písním s využitím elementárních hudebních nástrojů 2. zhudebnění pohádky s využitím nástrojů OI a pohybového prvku 3. ovládnutí základů hry na zobcovou flétnu
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/MSBP_HC3