PdF:FJMK_DI3 Didaktika 3 - Informace o předmětu
FJMK_DI3 Didaktika 3
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJMK_DI3/01: Pá 29. 9. 10:15–12:50 učebna 56, Pá 13. 10. 10:15–12:50 učebna 56, Pá 20. 10. 10:15–12:50 učebna 56, Pá 3. 11. 10:15–12:50 učebna 56, Pá 10. 11. 10:15–12:50 učebna 56, Pá 1. 12. 10:15–12:50 učebna 56, Pá 15. 12. 10:15–12:50 učebna 56, P. Suquet
- Předpoklady
- FJMK_DI1 Didaktika 1 && FJMK_DI2 Didaktika 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na formy nácviku výuky řečových dovedností v jazykové třídě. Po vymezení vztahu k jazykovým prostředkům je věnována pozornost jejich dílčím aspektům, typologii cvičení a různým prostředkům pro aktivizaci výuky. V průběhu tohoto semestru si studenti připravují prezentace na základě témat státní závěrečné zkoušky, kde mimo jiné navrhnou, jak by danou problematiku aplikovali ve výuce. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: definovat řečové dovednosti; vysvětlit jejich vztah k jazykovým prostředkům; navrhnout příklady v metodických listech; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Compréhension orale. Compréhension écrite. Expression orale. Expression écrite.
- Literatura
- CHARLES, R., WILLIAME, Ch. La communication orale. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 159 s. ISBN 2-09-176791-3.
- CORNAIRE, C., RAYMOND, P. M. La production écrite. 1. vyd. Paris : CLE International, 1999. 145 s. ISBN 209-033-340-5.
- CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
- CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
- HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
- PENDANX, M. Les activités d apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
- WEISS, F. Jouer, communiquer, apprendre. 1. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 2-01- 1552-05-2.
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace. Studenti jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Test na témata probraná v DI1-DI3, seminární práce.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/FJMK_DI3