PdF:UOPK_0009 Ekonomika a řízení pr. po. - Informace o předmětu
UOPK_0009 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 1
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 4. 11. 13:00–14:40 učebna 60, 14:50–16:30 učebna 60, So 9. 12. 13:00–14:40 učebna 10, 14:50–16:30 učebna 10
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět prohlubuje poznatky získané v rámci studia předcházejících ekonomicky zaměřených předmětu. Rozvíjí témata inovace, výroba a odbyt, cíle a nástroje marketingu. Cílem předmětu je přiblížit studentům úkoly marketingové komunikace, techniky marketingového výzkumu a význam marketingových informací pro řízení podniku. Na to navazuje druhý tématický celek – podniková logistika, která již neřeší otázky "Proč" a "Co" vyrábět, ale spíše otázku "Jak" – jak efektivně řídit hmotné i nehmotné toky v podniku.
- Osnova
- Systémový pohled na podnik.
- Vývoj strategického řízení a jeho cíle.
- Obsah marketingové komunikace.
- Základní komunikační modely.
- Nástroje marketingové komunikace.
- Marketingový výzkum jako předpoklad poznání potřeb zákazníků.
- Typy výzkumů a jejich metody.
- Společenské a ekologické aspekty marketingu a podnikání obecně.
- Logistika jako průřezová činnost v podniku a její cíle.
- Logistika v oblasti nákupu a výroby.
- Distribuční logistika.
- Personální management
- Finanční řízení a rozhodování v podniku
- Řízení dodavatelských řetězců.
- Řízení vztahů se zákazníky
- Vývoj využití počítačů v podnicích
- Literatura
- povinná literatura
- LAMBERT, D., STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika . Příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN: 80-7226-221-1.
- PELSMACKER, P. D. GEUENS, M., BERGH, J. V. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN: 80-247-0254-1.
- Výukové metody
- přednáška, seminář, projekt
- Metody hodnocení
- Zpracování případové studie dle zadání v rozsahu 3 až 4 stran. Studii obhájí při zkoušce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/UOPK_0009