AJ1103 Praktický jazyk 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/4/0. kombinované studium: výuka v blocích. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ1103/Kombi01: Pá 21. 9. 15:00–16:50 učebna 10, Pá 12. 10. 15:00–16:50 učebna 10, Pá 26. 10. 15:00–16:50 učebna 10, Pá 9. 11. 15:00–16:50 učebna 10, Pá 23. 11. 15:00–16:50 učebna 10, Pá 7. 12. 15:00–16:50 učebna 10, I. Headlandová Kalischová
AJ1103/Prez01: St 12:00–13:50 učebna 53, I. Headlandová Kalischová
Předpoklady
( AJ1102 Praktický jazyk 1B && AJ1204 Gramatika B && AJ1202 Fonetika a fonologie B )
Úspěšné ukončení předmětu AJ1102.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Students will practise and work on improvement of their language skills (reading, writing, speaking, and listening) and language means (vocabulary, grammar, pronunciation), working towards C1 level according to CEFR. Students will further enhance their soft skills (e.g. use of signpost language in presentations) and critical thinking. They will also learn to analyze the language for the purpose of teaching.
Výstupy z učení
By the end of the year, students will be able to (SWBAT) do the following things: • * Given a text written for the general public, SWBAT recognize the most important ideas and produce an oral summary. • * Given a range of general topics, SWBAT initiate, maintain, and end discourse naturally with effective turn-taking. • * Given a range of general topics, SWBAT write texts that demonstrate a good grasp of writing conventions, including grammatical correctness, and showing a wide range of vocabulary. • * Given a general topic, SWBAT produce a clear, detailed escription/presentation that demonstrates a logical chain of argument. • * SWBAT distinguish and apply reading strategies for various types of texts and explain the value of the texts. • * SWBAT plan and carry out concrete and achievable long-term goals for self-improvement in the language. • * SWBAT create and continuously update a record of personal language development. •
Osnova
  • This semester we will continue with the textbook NEF Advanced and cover units 5-6B, dealing with topics such as law/state control/tyrany, art/artists/personal preferences, medical issues, or travel/experience/sense of adventure.
Literatura
    povinná literatura
  • Oxenden, C., & Latham-Koenig, C. (2010). New English file: Advanced. Oxford: Oxford University Press.
    doporučená literatura
  • Summers, D. (1992). Longman dictionary of English language and culture. Harlow, Essex, England: Longman
  • Barker, Ch. (2003). Cultural studies: Theory and practice. London: SAGE Publications.
Výukové metody
Presentations, written assignments, class discussions, practical exercises, online group discussions, extensive reading.
Metody hodnocení
The general pass mark for this course is 70%. Throughout the semester there will be various tasks that make up the Continuous Assessment (CA). CA will be based on work done in class as well as out-of-class assignments (more details in the Interactive Syllabus); the student must achieve at least 70% of the total number of points by the end of term to be able to proceed to the final test in the exam period.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.