RV2BP_OPx1 Oborová praxe

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radim Slaný (cvičící)
RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Absolvováním předmětu získá student orientaci v problematice center, zařízení, institucí a organizací, které tématicky úzce souvisejí s oborem Výchova ke zdraví.
Výstupy z učení
Student bude umět poskytnout informace, kde vyhledat potřebnou pomoc v případě problému spojeného s výchovou ke zdraví.
Osnova
  • Praxe probíhá formou stáže; každý student si po dohodě s vyučujícím vybere jednu instituci pro hlubší, důkladné seznámení se s jejím zaměřením, cíly, metodami práce, charakteristikou klientely, náplní práce jejich pracovníků atd. (podrobnější informace viz Informace učitele).
Literatura
  • ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat : učebnice metod sociální praxe. Písek: Renesance, 1996, 151 s. info
Výukové metody
Stáž v konkrétním pomáhajím zařízení (instituci) dle výběru studenta, tvorba portfólia, prezentace výsledků.
Metody hodnocení
Výuka probíhá formou praxe, podmínkou k udělení zápočtu je odevzdání portfólia (podrobnější informace k portfóliu viz Informace učitele).
Informace učitele
Praxe probíhá formou stáže; každý student si po dohodě s vyučujícím vybere jednu instituci pro hlubší, důkladné seznámení se s jejím zaměřením, cíly, metodami práce, charakteristikou klientely, náplní práce jejich pracovníků atd. (v podstatě s veškerými aspekty fungování vybrané instituce - včetně případných problémů ap.); studentem vybraná instituce se může nacházet kdekoli v ČR, např. v místě jeho bydliště; dle předem vypracovaného plánu (po dohodě jak se zástupcem instituce tak s vyučujícím) učiní student několikadenní stáž; během této stáže je vhodné (dle možností instituce) vykonávat pomocné asistentské práce; povinností studenta pracovat v průběhu praxe na portfóliu (veškerá dokumentace, postřehy, zkušenosti, poznatky, případně, je-li to možné a vhodné - i fotodokumentace atp.). Odevzdání portfólia je požadavkem k udělení zápočtu. Příklady pomáhajících institucí, které mohou studenti navštívit: - volnočasová zařízení pro děti a mládež - kontaktní a poradenská centra pro pomoc osobám závislým na psychotropních látkách (event. virtuálně závislých) - centra a organizace zaměřená na sociální problematiku a pomoc dětem (resp. dospělým) v nesnázích (v Brně např. Modrá linka, Bílý kruh bezpečí, Azylový dům atp.) - církevní instituce - domy pro osamělé matky s dětmi - vesničky SOS - centra pro podporu zdraví atd.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/RV2BP_OPx1