PdF:IVVp04 Umění a tvorba 3 - Informace o předmětu
IVVp04 Umění a tvorba 3
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Diana Elfmarková (cvičící)
Mgr. Anna Königová (cvičící)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šimon Kříž, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eliška Lomičová (cvičící)
Mgr. Bc. Jitka Novotná (cvičící)
Mgr. Jana Ovčáčková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Milada Sommerová (cvičící) - Garance
- MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IVVp04/01: Út 13:00–14:50 4008, D. Elfmarková
IVVp04/02: Čt 18:00–19:50 učebna 14, M. Sommerová
IVVp04/03: Čt 16:00–17:50 učebna 15, Š. Kříž
IVVp04/04: Čt 16:00–17:50 učebna 14, A. Königová, J. Novotná
IVVp04/05: Po 14:00–15:50 učebna 15, A. Königová
IVVp04/06: Čt 12:00–13:50 učebna 14, Š. Kříž - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem je rozvoj vlastního tvůrčího potenciálu studentů tak, aby byli schopni své dovednosti a poznatky z výtvarné tvorby aplikovat v didaktické přípravě a pedagogické praxi. Prostorové projekty budou realizovány formou výtvarných etud s použitím základních materiálů (papír, keramická hlína, přírodní materiály, syntetické materiály aj). Důraz bude kladen na originalitu, kreativitu a schopnost sebereflexe.
- Výstupy z učení
- Student vytvoří sérii prostorových prací, kterou zkonzultuje. Práce budou tematicky nebo reflektivně navázány na tvorbu konkrétního umělce.
- Osnova
- Historický rozvoj hmotného umění jako inspirační zdroj praktické výuky. Prostorová výtvarná aktivita s důrazem na základní dovednosti tvarování materiálu. Osvojení elementárních výtvarných dovedností a jejich propojování do prostorových projektů. Využití ve vlastní tvorbě. Realizace prostorových instalací, reagujících na konkrétní prostor – cite specifik instalace a jejich fotografická dokumentace. Experimenty s různými materiály a instrumenty, zkoumání výrazových vlastností různých výtvarných prostředků v různých prostorech. Akční formy tvorby. Artikulace poslání sociálně uměleckých projektů ve veřejném prostoru. Reflexe – rozvíjení komunikačních dovedností s důrazem na etiku projevu a formulování postojů.
- Literatura
- doporučená literatura
- SMITH, Ray. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Vyd. 2. [Praha]: Slovart, 2006, 352 s. ISBN 807209758X. info
- ZHOŘ, Igor. Klíče k sochám : (čtení o sochách a sochařích). Praha: Albatros, 1989, 184 s. info
- neurčeno
- STADLEROVÁ, Hana, Pavla NOVOTNÁ, Kateřina PLESNÍKOVÁ, Jana FRANCOVÁ, Marta SVOBODOVÁ a Katarína TUĽAKOVÁ. Po O. Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 136 s. ISBN 978-80-210-5732-6. info
- Výukové metody
- konzultace, praktická demonstrace
- Metody hodnocení
- prezentace finálních prací a ústní reflexe
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- IVVp05 Umění a tvorba 4
IVVp02 && IVVp03 && IVVp04 - IVVp06 Didaktika výtvarné výchovy 1
IVVp01 && IVVp02 && IVVp03 && IVVp04 && IVVp05
- IVVp05 Umění a tvorba 4
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/IVVp04