PdF:GPm008 Autor. lektor. projekt 1 - Informace o předmětu
GPm008 Autorský lektorský projekt 1
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/0/1. projekt. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (přednášející)
MgA. Andrea Kaňkovská (cvičící)
Mgr. Markéta Peringerová (cvičící)
Mgr. Magda Strouhalová (cvičící)
Mgr. Dagmar Vránová (cvičící) - Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- GPm008/01: Út 8:00–8:50 4016, A. Kaňkovská, M. Peringerová
- Předpoklady
- GPm003 Didaktika galerijní pedagogiky 1 – historie a teorie && GPm004 Didaktika galerijní pedagogiky 2 – metodika a praxe
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-GAL2S) (2)
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
- Výstupy z učení
- Student se lépe seznámí s koncipováním komunikativních projektů. Dále bude schopen lépe formulovat koncepci. Bude schopen aplikovat metodické přípravy ve vlastní realizaci projektu.
- Osnova
- Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
- Literatura
- Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
- Mofat, H. (1999). Museum and gallery education: a manual of good practise. Great Britain: Altamira press.
- ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní expozice jako edukační médium. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 361 stran. ISBN 9788024443027. info
- ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 140 s. ISBN 9788024430034. info
- ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Projektové řízení. Vyd. 2., reedice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010, 81 s. ISBN 9788073687496. info
- STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
- SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
- Výukové metody
- individuální praxe v galerii
- Metody hodnocení
- Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/GPm008