IAJ09 Jazyková cvičení 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
PhDr. Jana Kačalová (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
IAJ05 Gramatika 2A - AJ && IAJ07 Fonetika a fonologie 2B - AJ && IAJ08 Jazyková cvičení 2B - AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook Outcomes Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
Výstupy z učení
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook Outcomes UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 1- 4, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • DELLAR, Hugh a Andrew WALKLEY. Outcomes. Second edition. Andover, UK: National Geographic Learning, 2016, 178 stran. ISBN 9781337561129. info
    neurčeno
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Requirements: Maximum number of points per semester: 100 Pass mark: 70 (part of this sum is also the final written test, students must obtain at least 70% for this final test - if not: two resits of the final test are offered) Written test: 40 points Oral test: 30 points, Progress test: 10 points. Other types of continuous assessment: 20 points
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
The continuous assessment regards keeping a journal with smart goals and reflection on the progress. The journal must include at least 10 entries per semester. The entries will be checked and discussed in the middle of the semester and during the oral exam. The maximum of points for the continuous assessment is 20.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2024.