SZc039 Didaktika anglického jazyka 2

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/1.2. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZc039/OS01: Pá 20. 9. 8:00–13:50 učebna 5, Pá 29. 11. 12:00–17:50 učebna 5, E. Minaříková
Předpoklady
Successful passing of bachelor studies is required.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will:
-develop and consolidate their knowledge of ELT principles which are based on the concept of the communicative approach in foreign language education
-analyze and adjust teaching materials
-try out various methods and techniques in microteaching sessions and they will evaluate their efficiency
-use their teaching portfolio for reflection on their professional development
Výstupy z učení
At the end of the course students will:
-be able to use methods and techniques to teach language systems and skills which will be based on the communicative language teaching methodology,
-be able to justify the use of the methods and techniques with the reference to theory,
-choose,critically evaluate and adjust teaching resources and authentic materials for their lessons,
-compile their teaching portfolio as an ongoing task,
-reflect their professional development using their teaching portfolio.
Osnova
  • - Revision
  • - Productive skills - speaking
  • - Productive skills - writing
  • - Receptive skills - listening
  • - Receptive skills - reading
  • - Integrating skills
  • - Professional development
  • - Portfolios
Literatura
    povinná literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
    neurčeno
  • WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-study
Metody hodnocení
1. Attendance in both sessions and participation in discussions
2 Lesson observation and reflection with peer feedback
3 Portfolio
4 Annotated chapters (2)
All details and deadlines are available in the Interactive syllabus
Informace učitele
In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating.
It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, and suggestions for improvement.
It is unacceptable to have a text generated, translated or reformulated.
Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas, use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI.
When in doubt, consult your teacher.
Studijní opora
https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/SZc039/index.qwarp
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc039