SP4_MSP1 Methodology - Special Schools 1

Faculty of Education
Spring 2001
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Halešová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Český jazyk. Vzdělávací program Základní škola, alternativní program Obecná škola se zaměřením na český jazyk na 1. st., psychologické základy vyučování čtení, psaní, vývoj metod prvopočátečního psaní a čtení, etapy výuky čtení podle analyticko-syntetické metody, metodický postup při výuce čtení, nedostatky a poruchy ve výuce čtení, vývojové poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, význam didaktických her při osvojování si dovednosti čtení
Literature
  • Novotná, M. Pojetí výuky čtení a psaní na 1. stupni primární školy. Brno: 1997
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (Spring 2001, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2001/SP4_MSP1