PdF:PdSZ_STM Theory and meth. of education - Course Information
PdSZ_STM Seminary of Theory and methodology of education
Faculty of EducationSpring 2002
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. František Horňák (seminar tutor)
Mgr. Miroslav Janda (seminar tutor)
Mgr. Martina Klímová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (seminar tutor)
PhDr. Jarmila Svobodová, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová - Prerequisites (in Czech)
- PdSZ_UPD1 Introduction to Pedagogy 1 && PdSZ_UPD2 Introduction in education II && PdSZ_ODI1 Theory of instruct. I && PdSZ_ODI2 Theory of instruct. II && NOW( PdSZ_TMV Theory and meth. of education )
Určeno studentům Pedagogické fakulty jako součást společného základu - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 44 fields of study the course is directly associated with, display
- Syllabus
- Pedagogical diagnostics of educational phenomena. Survey of potential educational problems and causes of them. Kinds of problems.
- Literature
- STŘELEC, Stanislav. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Paido, 1998, 189 stran. ISBN 8085931613. info
- HORKÁ, Hana and Alena HRDLIČKOVÁ. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1998, 101 s. ISBN 8085931540. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- HORKÁ, Hana. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996, 75 s. ISBN 8085931338. info
- ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 95 s. ISBN 80-7178-049-9. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila and Vladimír JŮVA. Alternativní školy (Alternative schools). Brno: Paido, 1995, 76 pp. ISBN 80-85931-00 -1. info
- KARNS, Michelle. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem :zásady a cvičení. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 151 s. ISBN 80-7178-032-4. info
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, 234 s. ISBN 80-85498-27-8. info
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 289 s. ISBN 80-7178-014-6. info
- MARÁDOVÁ, Eva, Jana MARHOUNOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Stanislav STŘELEC. Kapitoly z rodinné výchovy :pro střední školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1992, 157 s. ISBN 80-85298-84-8. info
- BLÍŽKOVSKÝ, Bohumír. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi :celistvé a otevřené pojetí výchovy; škola plného života - celý život školou; tvorba výchovně vzdělávací soustavy školy jako dílny lidskosti. Vyd. 1. Ostrava: Amosium servis, 1992, 303 s. ISBN 80-85498-18-9. info
- Dětská práva : dokumenty a informační materiály o ochraně dětí. 1. vyd. Praha: Pedagogický ústav J.A. Komenského, 1991, 149 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2002, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2002/PdSZ_STM