PdF:CH2BP_2P9S Computers in Chemistry - Course Information
CH2BP_2P9S Computers in Chemistry
Faculty of EducationSpring 2004
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Alena Vozdecká - Timetable
- Wed 6:50–7:35 učebna 5
- Timetable of Seminar Groups:
CH2BP_2P9S/02: Tue 6:50–7:35 učebna 24, H. Cídlová
CH2BP_2P9S/03: Tue 6:50–7:35 učebna 24, H. Cídlová - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry (programme PdF, M-ZS4)
- Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry (programme PdF, M-ZS5)
- Syllabus (in Czech)
- 1)úvodní hodina, zadání zápočtové práce.
- WORD
- 2)Obecné zásady psaní: povinné a zakázané mezery v textu (interpunkční znaménka, závorky, uvozovky, číselné hodnoty a jednotky fyzikálních veličin), dělení slov (automatické a ruční, ctrl minus), velká pomlčka (minus v exponentu, ctrl num minus). Hledač chyb. Hromadné záměny. Styly. Zobrazení stránky. Viditelné a neviditelné znaky.
- 3)Psaní chemického textu: indexy, exponenty, vkládání šipek, tečka u krystalové vody, řecká písmena (využití menu, makra měnící přiřazení znaků klávesnice). Tabulky - tvorba, spojování a dělení buněk, šířka a viditelnost čar v buňkách. Změna textu na tabulku a tabulky na text. Řazení textu podle abecedy, pořadových čísel apod.
- 4)Práce s velkými soubory: Styly zabudované a vlastní, tvorba vlastních stylů. Tvorba a aktualizace obsahu, rejstříku (ruční, automatická, výhody a nevýhody), seznamu literatury, vkládání křížových odkazů, poznámek pod čarou, automatické odrážky, číslování, víceúrovňové číslování. Práce s oddíly. Krytí souboru heslem. Formáty ukládání: doc, rtf, pdf.
- EXCEL
- 5)Využití Excelu v chemii a v učitelské praxi (grafy, opakované výpočty, seznamy studentů a známek,...). List, buňka. Formát buňky, šířka sloupce. Vkládání a odstraňování buněk. Adresy buněk. Seřazování dat. Psaní vzorců a jejich kopírování (pevný a posuvný odkaz) - základy pro programování výpočtů. Filtry.
- 6)Programování opakovaných výpočtů, základy tvorby grafu.
- 7)Tvorba grafu a jeho vlastnosti: typ XY, spojnice trendu, regresní rovnice, mřížky, změna měřítka, vhodné měřítko.
- MALOVÁNÍ
- 8)význam základních tlačítek, atributy obrázku, způsoby ukládání, velikost zobrazení.
- KOMUNIKACE WORDU, EXCELU A MALOVÁNÍ
- 9)přenos dat
- POČÍTAČOVÉ SÍTĚ
- 10)Google, sciencedirect, mzk, slovník - využití v chemii a ve výuce, práce s vyhledávači.
- POČÍTAČE VE VÝUCE
- 11)počítačem řízená a počítačem podporovaná výuka, výukový systém COMED (speciálně program CECAL a jeho možnosti a konkrétní využití na PdF MU) - s ukázkou, ukázka chemických didaktických her, internetově zveřejněné studijní materiály.
- SPOJENÍ POČÍTAČE S DALŠÍMI PŘÍSTROJI
- 12)scanner (přenos obrázků a textů), tužkový scanner (výhody a nevýhody), digitální fotoaparát, měřicí přístroje (program Hyperterminál) - s ukázkou (v době laboratorního cvičení z fyzikální chemie).
- TVORBA ZÁPOČTOVÝCH MATERIÁLŮ, KONZULTACE
- 13) dle instrukcí vyučujícího
- Literature
- help k uvedený programům
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2004, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2004/CH2BP_2P9S