Ch4_6P6X Block Teaching Practice 1 Chemistry

Faculty of Education
Spring 2004
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Josef Budiš, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Alena Vozdecká
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Pedagogická praxe je nedílnou součástí povinných předmětů studia učitelství chemie. Hlavním smyslem je propojení teorie výuky chemie s konkrétní vzdělávací praxí na základních školách. Pedagogická praxe posluchačů učitelství chemie ZŠ je koncipována třístupňově:
  • 1. stupeň - jednosemestrální průběžná, 5. semestr 2 hod. týdně (náslechy u různých učitelů, analýzy náslechů)
  • 2. stupeň - dvoutýdenní souvislá individuální pedagogická praxe, 6. semestr (náslechy, výstupy posluchačů, asistentské práce dle zadání katedry, analýza a hodnocení vyučujícím a metodikem)
  • 3. stupeň - třítýdenní souvislá individuální pedagogická praxe posluchačů s předem danými požadavky a záměry (7. semestr).
  • Náslechy se týkají povinné výuky chemie (hodin základního typu a hodin laboratorních cvičení), příp. i výuky volitelné a zájmové. Hlavní metodou je pozorování, registrace průběhu a rozbor výsledků formou diskuse. Předpokladem zápočtu je aktivní účast v posthospitačních diskusích.
  • Před realizací výstupů posluchačů jsou využívány individuální konzultace s vyučujícími a metodiky předmětu, materiální vybavení příslušné školy i fakulty.
  • 2. stupeň pedagogické praxe probíhá na školách ve městě Brně pod vedením učitelů vybrané základní školy a ve spolupráci s katedrou. Jeho náplní je 6 hodin výstupů a 6 hodin hospitací - obojí s rozborem a hodnocením, zapojení do organizačních prací třídy a školy pod vedením učitele ZŠ nebo SŠ a podle časových možností také učitele z katedry chemie PdF MU.
Literature
  • Rys J.: Hospitace v~pedagogické praxi. Praha, SPN 1989.
  • KLIČKOVÁ, Marie. Problémové vyučování ve školní praxi. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 118 s. ISBN 8004235220. info
  • KOUBA, Luděk. Výzkum tvorby a využití materiálních didaktických prostředků pro školy základní a střední. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 247 s. info
  • KOUBA, Luděk. Výzkum tvorby a využití materiálních didaktických prostředků pro školy základní a střední : sborník. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985, 186 s. info
  • BLÁHA, Václav. Výchova mimo vyučování na základních školách. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984, 116 s. info
  • SKALKOVÁ, Jarmila. Od teorie k praxi vyučování na střední všeobecně vzdělávací škole. Vydání 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983, 206 stran. URL info
  • JANÁS, Josef and Žofie MORAWITZOVÁ. Pedagogická praxe z fyziky. Vyd. 1. Brno: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Brně, 1983, 91 s. info
  • Cvičení z pedagogické praxe. Edited by Eva Vyskočilová. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978, 94 s. info
  • RYS, Slavomír. Hospitace v pedagogické praxi. Vyd. 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978, 147 s. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: pedagog. praxe
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 2 týdny.
The course is also listed under the following terms Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2004/Ch4_6P6X