Ps1Z_PPS Pedagogical Psychology

Faculty of Education
Spring 2004
Extent and Intensity
1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Ivan Sobota, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Ivan Sobota, CSc.
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Renata Buganová
Prerequisites (in Czech)
Ps1Z_UPS Introduction to Psychology && Ps1Z_VPS Developmental Psychology && Ps1Z_SPS Social Psychology && NOW( Ps1Z_SPPS Pedagogical Psychology Seminar )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Psychologie učení a výchovy
Syllabus (in Czech)
  • 1. Pojem, druhy, formy a psychologické teorie učení 2. Proces a psychologické zákony učení 3. Senzomotorické učení 4. Osvojování vědomostí 5. Intelektové učení a tvořivost 6. Psychologická podstata výchovy 7. Vývoj charakteru 8. Psychologické prostředky výchovy 9. Osobnost učitele 10. Způsoby výchovy žáka
Literature
  • FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 383 s. ISBN 80-7178-063-4. info
  • Psychologie výchovy a vyučování. Edited by Jan Čáp. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova - Vydavatelství Karolinum, 1993, 413 s. ISBN 80-7066-534-3. info
  • GAGNÉ, Robert M. Podmínky učení. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1975, 287 s. URL info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: přednáška
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (Spring 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2004/Ps1Z_PPS