PdF:SV4BP_KZ3L Course 3 - Summer - Course Information
SV4BP_KZ3L Course 3 - Summer
Faculty of EducationSpring 2004
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková - Prerequisites
- Plánování, metodika a vedení vlastních volnočasových aktivit a her; aktivní zapojení v rámci kurzu. Příprava a organizace volnočasových činností ve specifickém prostředí přírody, lesa apod.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social and Free Time Education (programme PdF, B-PD)
- Course objectives
- Kurz je zaměřen na hry a pobyt v přírodě, praktické volnočasové aktivity s dětmi všech věkových skupin; turistiku, tábornické a přírodovědné dovednosti, pohybové aktivity v přírodě, sebereflexní a sebepoznávací aktivity. Studenti sami vedou v blocích techniky, zpracovávají metodiku a reflexní výstupy v rámci zážitkové pedagogiky a volnočasových aktivit.
- Syllabus
- Studenti prezentují vlastní herní aktivity, vytváří si kartotéku her a seznamují se s hrami ostatních studentů v kontextu rozvoje osobnosti. Výstupem je vlastní vedení technik, metodická reflexe a zásobník aktivit.
- Literature
- HANZÁLEK, M. (ed.) Fond her sborník programů a her Instruktorů. Brno : 2003.
- ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. Praha : Portál, 1998.
- VALENTA, M. Dramaterapie. Praha : Portál, 2000.
- BAKALÁŘ, E., KOPSKÝ, V. I dospělí si mohou hrát. Praha : Pressfoto ČTK, 1987.
- BAKALÁŘ, E. Nové psychohry Praha : Portál, 1998.
- ŠIMAK, J. Lidské pudy a emoce. Praha : NLN, 1995.
- ZAPLETAL, M. aj. Zlatý fond her. Praha : Mladá Fronta, 1990.
- BELZ, H.; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001.
- BERNE, E. Jak si lidé hrají. Praha : Dialog, 1992.
- MASTERS, R.; HOUSTON, J. Naslouchej svému tělu. Praha : Pragma, 1993.
- CAMPBELLOVÁ, J. Techniky Arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998.
- BARTŮNĚK, D. Kniha her a činností v klubovně i venku. Praha : Portál, 2002.
- MAZAL, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc : Hanex, 2000.
- NEUMANN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha : Portál, 1998.
- ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her, svazky I - IV (Hry v přírodě, Hry v klubovně, Hry na hřišti a v tělocvičně, Hry ve městě). Praha : Laprez, 1995.
- ZAPLETAL, M. (ed.) Hry Jaroslava Foglara. Praha : Olympia, 2000.
- BARTŮNĚK, D. Hry v přírodě s malými dětmi.Praha : Portál, 2001.
- MÁTEJOVÁ, Z. Teorie a praxe muzikoterapie. Bratislava : UJAK, 1991.
- CHOUR, J. Receptář her Náměty a návody pro vedoucí dětí a mládeže. Praha : Portál, 2000.
- ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha : Portál, 1998.
- MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha : Artama, 1992.
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je koncipován jako pětidenní terénní výuka (výcvikový kurs). Je zakončen zápočtem, pro jehož ukončení musí student splnit zadané úkoly a aktivně se spolupodílet na průběhu kursu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 5 dnů.
- Enrolment Statistics (Spring 2004, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2004/SV4BP_KZ3L