PdF:Ps1Z_SPPS Pedagogical Psychology Seminar - Course Information
Ps1Z_SPPS Pedagogical Psychology Seminar
Faculty of EducationSpring 2005
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Ivan Sobota, CSc. (seminar tutor)
doc. PhDr. Ivan Šmahel, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Ivan Sobota, CSc.
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Renata Buganová - Prerequisites (in Czech)
- Ps1Z_UPS Introduction to Psychology && Ps1Z_VPS Developmental Psychology && Ps1Z_SPS Social Psychology && NOW( Ps1Z_PPS Pedagogical Psychology )
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS4)
- Course objectives (in Czech)
- Psychologie poznávání žáka - psychologie školní úspěšnosti žáka
- Syllabus (in Czech)
- Diagnostické zásady Metoda pozorování a metoda rozboru výsledků činnosti Metoda rozhovoru Sociometrie Psychologická anamnéza a psychologická charakteristika žáka Pojem a podmínky školní úspěšnosti Motivace ke školnímu učení Duševní hygiena ve škole Interpersonální vztahy ve třídě Spontánní učení a stimulace kreativity Psychologické příčiny školního neprospěchu žáků Psychologické příčiny maladaptivního chování
- Literature
- Další zdroje upřesněny na semináři
- VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 170 s. ISBN 8071844888. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie školního dítěte. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 66 s. ISBN 807184487X. info
- ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 95 s. ISBN 80-7178-049-9. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení [Zelinková, 1994]. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 196 s. : i. ISBN 80-7178-038-3. info
- DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 121 s. ISBN 80-85467-06-2. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2005/Ps1Z_SPPS