PdF:FJ2BP_FJC2 Practical language II - Course Information
FJ2BP_FJC2 Practical language II
Faculty of EducationSpring 2006
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Miroslava Novotná, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Department of French Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Luklová - Timetable of Seminar Groups
- FJ2BP_FJC2/01: Mon 9:20–11:00 učebna 56, Wed 8:30–10:05 učebna 56
FJ2BP_FJC2/02: Mon 11:05–12:45 učebna 56, Wed 13:45–15:20 učebna 56
FJ2BP_FJC2/03: Tue 16:20–17:55 učebna 56, Wed 15:30–17:05 učebna 56 - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in French Language and Literature (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives
- This part of the course presupposes a higher level of receptive skills that B2 and a level of productive skills between B1 and B2. The basic textbook is French for advanced (lessons 8-17). Development of communicative competence on the basis of earlier acquired knowledge and vocabulary in following areas: linguistic, pragmatic, strategic, sociolinguistic. The acquired knowledge is tested at the end of each lesson.
- Syllabus
- 1. Adjectives. Position of adjectives. Comparison with Czech. 2. Future tense and its different forms in French: periphrastic and future perfect. 3. Active and passive voice. Changing the voice. 4. Condition in if-clauses after expressions of wish, feeling, doubt. 5. Demonstrative pronouns, compound forms. Emphasing. 6. Possessive pronouns. The differences in possessing. 7. Relative clauses. 8. Unity of past participle and object. 9. Sequence of tenses in indicative and conditional clauses.
- Literature
- TIONOVÁ, A. a kol. Francouzština pro pokročilé. 2. vyd. Praha : LEDA, 2000. 526 s. ISBN 80-85927-80-2.
- ABRY, D., CHALARON, M.-L. La grammaire des premiers temps 1. 2. vyd. Grenoble : PUG, 2000. 259 s. ISBN 2-7061-0888-6.
- DESCOTES-GENON, Ch. a kol. L'Exercisier. 1. vyd. Grenoble : PUG, 1999. 335. ISBN 2-7061-0451-1.
- GIRARDET, J., CRIDLIG, J.-M. Panorama de la langue française 2. 1. vyd. Paris : CLE International, 1996. 191 s. ISBN 2-09-033722-2.
- GREGOIRE, M., MERLO, G. Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 191 s. ISBN 209-033860-1.
- KLEINEIDAM, H., VINCENT, M.. Praxis der franzoesischen Grammatik. 1. vyd. Mnichov : Hueber, 1988. 190 s. ISBN 3-19-006993-X.
- Assessment methods (in Czech)
- Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky nebudou mít vliv na postup ke zkoušce. Písemná část zkoušky: Test na látku probranou během prvních dvou semestrů včetně lexikálních cvičení v učebnici. Minimální úspěšnost je 70%. Ústní část zkoušky po zvládnutí testu: Schopnost samostatného ústního vyjadřování na základě neznámých textů. Znalost gramatiky a frazeologie probrané v učebnici. Zkouška je hodnocena jednou známkou podle výsledků testu a ústní části.
- Language of instruction
- French
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: Předpoklad: FJ2BP_FJC1
- Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/FJ2BP_FJC2