SPSPC_ZSP6 Introduction to Special Education 6 - Teaching People with Behavioral Disorders

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/0/8. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Souvislost kvality života a poruchy emocí nebo chování, teorie a praxe etopedie, výchovně-vzdělávací proces etopedie, vývoj problémů a poruch chování, náhradní rodinné péče; systém školských zařízení pro ústavní nebo ochrannou výchovu a preventivně výchovnou péči;.
Literature
  • VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly etopedie I., Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. (Education of children with behavioral disorders - I. chapter; Approaches in Education). 1.vyd. Brno: MU v Brně, 2004, 94 pp. Učebnice. ISBN 80-210-3532-3. info
  • VÁGNEROVÁ, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2001, 304 s. ISBN 8024601818. info
  • VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 170 s. ISBN 8071844888. info
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
The course is also listed under the following terms Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020, Spring 2021, Spring 2022.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/SPSPC_ZSP6