PdF:Ps1Z_SPPS Seminář k pedagog. psychologii - Informace o předmětu
Ps1Z_SPPS Seminář k pedagog. psychologii
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Ivan Sobota, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Ivan Šmahel, CSc. (cvičící) - Garance
- PhDr. Ivan Sobota, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Renata Buganová - Předpoklady
- Ps1Z_UPS Úvod do psychologie && Ps1Z_VPS Vývojová psychologie && Ps1Z_SPS Sociální psychologie && NOW( Ps1Z_PPS Pedagogická psychologie )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Psychologie poznávání žáka - psychologie školní úspěšnosti žáka
- Osnova
- Diagnostické zásady Metoda pozorování a metoda rozboru výsledků činnosti Metoda rozhovoru Sociometrie Psychologická anamnéza a psychologická charakteristika žáka Pojem a podmínky školní úspěšnosti Motivace ke školnímu učení Duševní hygiena ve škole Interpersonální vztahy ve třídě Spontánní učení a stimulace kreativity Psychologické příčiny školního neprospěchu žáků Psychologické příčiny maladaptivního chování
- Literatura
- Další zdroje upřesněny na semináři
- VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 170 s. ISBN 8071844888. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie školního dítěte. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 66 s. ISBN 807184487X. info
- ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 95 s. ISBN 80-7178-049-9. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení [Zelinková, 1994]. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 196 s. : i. ISBN 80-7178-038-3. info
- DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 121 s. ISBN 80-85467-06-2. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/Ps1Z_SPPS