PdF:CH2BP_6W1B Bakalářská práce z chemie 2 - Informace o předmětu
CH2BP_6W1B Projekt bakalářské práce z chemie 2
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/0/5. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Josef Budiš, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (cvičící)
doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Pelcová - Předpoklady
- CH2BP_5W1B Projekt bakalář. práce z chem.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Tvorba bakalářské práce vychází zejména z poznatků získaných během studia bakalářského studijního programu. Hlavními oblastmi témat jsou obecná, anorganická, organická, fyzikální, analytická chemie a biochemie, může však být i charakteru interdisciplinárního, včetně oborově-didaktického. Významným faktorem při volbě tématu může být i praktická využitelnost zvoleného tématu (aplikovaná chemie, využití počítačů v chemii) nebo jeho společenský význam (environmentální problematika, chemie udržitelného rozvoje apod.), což může znásobit studentovo úsilí a zájem. Po formální stránce je bakalářskou práci možno zpracovávat jako teoretickou (literárně-kompilační doplněnou vlastními závěry), nebo experimentální (literární rešerše a její kritické zhodnocení, návrh experimentů, jejich realizace, získání a diskuse výsledků, zobecnění a závěry).
- Osnova
- V teoretické práci student prokazuje svoji schopnost pracovat s dostupnými informačními zdroji (zpracovat literární rešerši včetně jejího kritického zhodnocení a vyvození dalších teoretických závěrů). Tato forma je vhodná zejména pro studenty, kteří se snažili po celou dobu studia proniknout do dané problematiky hlouběji, než byly požadované nároky na složení zkoušek z daného oboru, tedy především pro studenty se sklonem k abstraktnímu myšlení a deduktivním postupům. V experimentální (empirické) práci student shromáždí vedle poznatků získaných studiem odborné literatury (literární rešerše) zejména empirické údaje dosažené vlastním výzkumem, které utřídí, analyzuje, syntetizuje a interpretuje. Tato forma je vlastní spíše pro prakticky zaměřené studenty se sklonem k induktivním postupům, tj. od konkrétních jevů k jejich zobecnění.
- Literatura
- Dle doporučení jednotlivých učitelů katedry chemie.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/CH2BP_6W1B